Gå til innhold

60 mm Papst vifte på Taisol CGK 760 ribbe! Bra?

Flakkmeister

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte pcn for en stund siden, kjøpte jeg Silent Twin kjøler og NF-7S hovedkort, og til min store skuffelse passet de to dårlig sammen pga noen kondensatorer kom i veien. Så derfor monterte jeg heller den gamle kjøleren min (Taisol CGK760) siden jeg ikke hadde noe annet, men da ble seff. også CPU tempen ganske høy, nærmere 60C idle (XP2400+) ! Men siden jeg ikke får brukt Silent Twin`en, tenkte jeg at jeg kanskje kunne sette en av de Papst viftene som står på den på Taisol ribba mi istedet siden den er mer lydløs og flytter mer (?) luft! :wink:

Men har dette noe virkning? Noen som har prøvd det?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med samme kjøler på en Xp-2000 (palominio :evil: ) og med Enermax 80mm vifte, justerbar. Har satt den til nesten lydløs og da ligger jeg på en 45grader ved surfing, musikk, bare labert arbeid... Med litt plansliping og goop så duger den!

Lenke til kommentar
Når jeg kjøpte pcn for en stund siden, kjøpte jeg Silent Twin kjøler og NF-7S hovedkort, og til min store skuffelse passet de to dårlig sammen pga noen kondensatorer kom i veien.
Antar at det var viftene som stakk for mye ut og kom bort i kondensatorene? Ta fram en kniv og skjær bort det av vifte-rammene som er i veien ;)

Men siden jeg ikke får brukt Silent Twin`en, tenkte jeg at jeg kanskje kunne sette en av de Papst viftene som står på den på Taisol ribba mi istedet siden den er mer lydløs og flytter mer (?) luft! :wink: Men har dette noe virkning? Noen som har prøvd det?

Noe som er for godt til å være sant er vanligvis det. Du har ikke glemt å dele total luftflyt fra de to papst ribbene på to for eksempel?

Hva er spesifikasjonene på disse viftene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...