Trondster Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Fra og med Adobe Photoshop CS6 går Adobe over til en ny "Cloud" forretningsmodell, hvor man i steden for å kjøpe et enkelt program til odel og eie heller betaler månedlig avgift for tilgang til softwaren - men så får du også tilgang til "alt sammen". De har fremdeles mulighet for å kjøpe CS6, men det kommer heretter kun være mulig å kjøpe oppgradering til oppgraderingspris fra CS5 eller CS5.5 - vi som har CS3 eller CS4 (Adobe har tidligere tillatt oppgraderingspris fra de tre foregående versjonene) får enten kjøpe oppgradering til CS5(.5) for å få lov til å kjøpe oppgradering til CS6 - alternativet er å kjøpe CS6 i fullversjon. I anledningen har Adobe 20% rabatt fram til nyttår på oppgraderinger til CS5(.5). Dette blir kritisert. Endret 23. november 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Kona blir heldigvis ikke affektert - hun kommer til å kjøpe en student/teacher-utgave av CS6 for "oppgraderingen" fra CS4 - student/teacher-lisenser er bare fullversjoner. Men - hadde hun/vi kjøpt "vanlig" fullversjon av CS4 ville dette betydd at den planlagte oppgraderingen til CS6 ville blitt en god del dyrere enn planlagt - 2x oppgraderingspris i stedet for én enkelt oppgradering. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Skal ikke snakke for andre, men jeg for min del hater slike abbonennement ordninger på programvare.... Foretrekker langt på vei en engangs sum. På akkurat samme måte som jeg foretrekker å eie framfor å leie bolig... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Er eller ingen fan av dette, foretrekker så absolutt å betale en sum og få den saken ut av verden. Men nå kan jeg kjøpe student \ teacher varianten så er ikke noe problem for min del. Samtidig synes jeg at CS5 i stor grad gjør det jeg behøver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå