Displayname Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Facebook er sin egen verste fiende virker det som. De tjener allerede bra med penger, hvorfor eksperimentere sånn med hvor langt de kan tøye strikken. G+ er ute allerede, og hvis nok brukere begynner å flytte på seg, så tror jeg resten kan følge etter rimelig fort. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Da vil jeg ihvertfall velge selv hvilke reklamer som skal dukke opp.. BMW og Samsung er greit. Apple og Toyota nei takk. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Dette vil, som alle andre ting med Facebook, være noe man tilpasser seg til. Profittmaksimering har jeg full forståelse for, og har en toleranse for reklame på en tjeneste som i utgangspunktet er gratis. Tydeligvis den eneste som aksepterer at vi lever i et samfunn drevet fremover av økonomiske interesser. Brannfakkel? 1 Lenke til kommentar
KAS Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Ticker-funksjonen på Facebook er nyhets- og statusoppdateringene oppe i høyre hjørne som viser endringer i sanntid. Denne tjenesten ble lansert i september, og mottok en del negativ kritikk blant brukermassen. – Med disse endringene vil folk se et varierende antall av reklamer eller sponsede historier sammen med organisk innhold. I testperioden fant vi ut at dette ledet til mer engasjement rundt både betalt og organisk innhold, forteller han. "Engasjement". Morsomt ordvalg. Spesielt siden "engasjement" ikke spesifiserer om det er negativt eller positivt. Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Enormt mange bruker Facebook og Googles tjenester relativt ukritisk. Langt færre tenker over at de er reklamebransjens mektigste aktører og at deres inntekter kommer fra å best mulig kunne spore deg, dine behov, dine interesser og dine nære. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 "Nå vil du få sponsede historier blant oppdateringene." Nei det vil jeg vel ikke?? jeg hater reklame nok fra før av! 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hvorfor ødelegge noe så genialt, med noe så idiotisk? Griske idioter. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Dette vil, som alle andre ting med Facebook, være noe man tilpasser seg til. Profittmaksimering har jeg full forståelse for, og har en toleranse for reklame på en tjeneste som i utgangspunktet er gratis. Tydeligvis den eneste som aksepterer at vi lever i et samfunn drevet fremover av økonomiske interesser. Brannfakkel? Det er vel bla. derfor jeg ikke bruker Facebook da jeg heller ville betalt for en bedre tjeneste. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Nesten like teit som Microsoft sitt forslag om at du kunne dele reklamer med dine venner via Kinekt . Heh, kanskje på tide å slette FB for andre gang? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 – Vi har nylig gjort noen endringer i Facebook som skal bidra til å gjøre mer spennende innhold synlig for brukere, enten det er betalt eller organisk. Hahaha, er det Alice i Eventyrland som har kome opp med dette her? Eg har peikefingeren klar på ad-block, sjølv om det sannsynlegvis er mest tekst og ikkje noko ein kan bli kvitt. Etter kvart vil dei vel ta betalt for å bli kvitt reklamen. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Etter kvart vil dei vel ta betalt for å bli kvitt reklamen. Tipper du traff spikern på hodet der ja. PREMIUM versjonen blir sikkert reklamefri. Og kanskje kommer GOLD og PLATINUM også som gir added features For min egen del, merker jeg at FB, (og G+) blir mer og mer brukt som "oppslagsverk" og gulesider når jeg trenger statusoppdatering på en konkret person. Det går dager mellom hver gang jeg logger inn, og det eneste som er sikkert, er at det blir LENGER mellom hver gang om det hagler med reklame innimellom alt annet. Tipper reklamen blir designet på samme måte som den spam'en som slipper gjennom e-post filtrene. plain tekst, nøytralt innhold, riktig språk, osv osv. Og da er det ingenting ad-block kan fange på, uten å ta en haug med false-positives. Om man ikke får tilgang til source da, men det er vel kanskje ikke like enkelt Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Nesten litt glad for å se at FB er i ferd med å drite seg skikkelig ut. Kanskje vi endelig kan bli kvitt det makkverket... 1 Lenke til kommentar
Freebsdlinux Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvor for er det så mye reklame å hver altt Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvor for er det så mye reklame å hver altt Fordi de som kjøper reklame-annonsene gjerne har en del penger, Facebook tjener vel forsåvidt hovedsaklig på reklame. Fordelen med reklame er at du som kunde gjerne ikke må betale for det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Fordelen med reklame er at du som kunde gjerne ikke må betale for det. Du som bruker er ikke kunde av facebook, men produktet de tilbyr sine kunder. Lenke til kommentar
Freebsdlinux Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvor for er det så mye reklame å hver altt Fordi de som kjøper reklame-annonsene gjerne har en del penger, Facebook tjener vel forsåvidt hovedsaklig på reklame. Fordelen med reklame er at du som kunde gjerne ikke må betale for det. ok bra skrevet Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) mandag idag , noen som har opplevd noe til reklamen i stalker feeden `? Edit; ' eneste jeg har lagt merke til er at de musikkgruppene , filmene , personene osv jeg har trykt LIKE på kommer opp i nyhetsfeeden istedet for på veggen min , storstilt UNLIKE av alt her nå Endret 28. november 2011 av Lumpness Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå