Gå til innhold

Facebook skal legge reklame i nyhetsfeeden din

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette vil, som alle andre ting med Facebook, være noe man tilpasser seg til. Profittmaksimering har jeg full forståelse for, og har en toleranse for reklame på en tjeneste som i utgangspunktet er gratis.

Tydeligvis den eneste som aksepterer at vi lever i et samfunn drevet fremover av økonomiske interesser. Brannfakkel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ticker-funksjonen på Facebook er nyhets- og statusoppdateringene oppe i høyre hjørne som viser endringer i sanntid. Denne tjenesten ble lansert i september, og mottok en del negativ kritikk blant brukermassen.

– Med disse endringene vil folk se et varierende antall av reklamer eller sponsede historier sammen med organisk innhold. I testperioden fant vi ut at dette ledet til mer engasjement rundt både betalt og organisk innhold, forteller han.

"Engasjement". Morsomt ordvalg. Spesielt siden "engasjement" ikke spesifiserer om det er negativt eller positivt.

Lenke til kommentar

Dette vil, som alle andre ting med Facebook, være noe man tilpasser seg til. Profittmaksimering har jeg full forståelse for, og har en toleranse for reklame på en tjeneste som i utgangspunktet er gratis.

Tydeligvis den eneste som aksepterer at vi lever i et samfunn drevet fremover av økonomiske interesser. Brannfakkel?

Det er vel bla. derfor jeg ikke bruker Facebook da jeg heller ville betalt for en bedre tjeneste.

Lenke til kommentar
– Vi har nylig gjort noen endringer i Facebook som skal bidra til å gjøre mer spennende innhold synlig for brukere, enten det er betalt eller organisk.

Hahaha, er det Alice i Eventyrland som har kome opp med dette her?

Eg har peikefingeren klar på ad-block, sjølv om det sannsynlegvis er mest tekst og ikkje noko ein kan bli kvitt. Etter kvart vil dei vel ta betalt for å bli kvitt reklamen.

Lenke til kommentar
Etter kvart vil dei vel ta betalt for å bli kvitt reklamen.

Tipper du traff spikern på hodet der ja. PREMIUM versjonen blir sikkert reklamefri.

Og kanskje kommer GOLD og PLATINUM også som gir added features :D

For min egen del, merker jeg at FB, (og G+) blir mer og mer brukt som "oppslagsverk" og gulesider når jeg trenger statusoppdatering på en konkret person. Det går dager mellom hver gang jeg logger inn, og det eneste som er sikkert, er at det blir LENGER mellom hver gang om det hagler med reklame innimellom alt annet.

Tipper reklamen blir designet på samme måte som den spam'en som slipper gjennom e-post filtrene. plain tekst, nøytralt innhold, riktig språk, osv osv. Og da er det ingenting ad-block kan fange på, uten å ta en haug med false-positives. Om man ikke får tilgang til source da, men det er vel kanskje ikke like enkelt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Fordelen med reklame er at du som kunde gjerne ikke må betale for det.

Du som bruker er ikke kunde av facebook, men produktet de tilbyr sine kunder.

Lenke til kommentar

mandag idag , noen som har opplevd noe til reklamen i stalker feeden `?

Edit; '

eneste jeg har lagt merke til er at de musikkgruppene , filmene , personene osv jeg har trykt LIKE på kommer opp i nyhetsfeeden istedet for på veggen min , storstilt UNLIKE av alt her nå :)

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...