Gå til innhold

edit: gjøre en td scrollbar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for å klargjøre litt: Har en div som jeg har satt max storleik på. Vil gjerne ha en vertikal scrollbar på denne (men ingen horisontal), og leke litt med utseendet på scrollbaren.

Det jeg har så langt:

html

<div class ="mainInnhold">

innhold

</div>

css

.mainInnhold { height: 350px;

max-height: 350px;

overflow: scroll; }

Problemet her er at det er horisontal scroll så jeg må passe på å bryte teksten selv, og at scrollbarene er stygge som juling

Lenke til kommentar

Kan ikke svare på det siste..

Men om du skal forandre på scrollbarene vil dette bare funke i IE, det er altså ingen standard innført av W3C, kanskje ikke så rart at du ikke finner noe om det der?

Funker ikke i de gode browserene som Opera og Mozilla.. Nå følger jo Opera bare W3 slik at du alltid ser sidene slik de egentlig er ment til å se ut på alle browsere - så det er kanskje ikke så rart..

Jeg ville iallfall aldri brukt noe som ikke var en standard satt av W3 (eller, gjorde da jeg var 12-13), men deet er meg ;)

Lenke til kommentar

ok, men det gidder jeg ikke.

Det jeg da lurer på er om det er mulig å gjøre en td scrollbar på samme måte som med div.

Har prøvd å sette height og max-height, men det virker som om nettlesere ignorer dette, og bare gjør td'n lenger istedenfor å scrolle den...

edit; for å visualisere dette litt bedre - vil at td med innhold skal være max 350px høy, den skal heller få scrollbar enn å bli 430px (som den er nå) når innholdet blir for omfattende.

www.fundingsrud.net/new

Lenke til kommentar
ok, men det gidder jeg ikke.

Det jeg da lurer på er om det er mulig å gjøre en td scrollbar på samme måte som med div.

Har prøvd å sette height og max-height, men det virker som om nettlesere ignorer dette, og bare gjør td'n lenger istedenfor å scrolle den...

åja! Jeg har lest på ei CSS2 side at dette går.. Lest? Neeei, jeg så.. Det var masse eksempler o.l.

Men kanskje det var DIV som du sa? Hmm, vel. Jeg har et annet OS nå så har ikke History mappa mi lengre :/ Men om jeg finner sia skal jeg si ifra da. (men er sikkert feil da.. :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...