Gå til innhold

17 år, jobb uten utdannelse

prater

Anbefalte innlegg

gutt på 17 år hei:) er på jakt etter "drømme" jobben, neida! Har ikke fullførte noe som helste på vgs. skulle ha gått vg2, men ingenting har jeg klart å fullføre. Så derfor skal jeg finne meg en jobbe, for ikke å være en totalt taper i dette samfunnet. Men det er jo så forbannja vanskelig når jeg er under 18 år. Vil ikke jobbe gjennom nav for da blir det så lite penger, skal ha times betaling!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk jobb som hjelpearbeider i et eletrikerfirma da jeg var 17. Hadde da gått to år yrkesfaglig, (elektro, og flyfag) der eg droppet ut andre året. I den alderen er du nødt til å bruke alle kontakter du har, tanter, onkler, en brors kompis sin onkel eller ettellerannet dersom du ikke tar til takke med butikkjobb.

Andbefaler sterkt at du søker deg inn i militæret når du fyller 18. Det har blitt redningen til mang en droppout, og er ett år der du kan finne ut hva du vil, og utvikle deg som person.. samtidig som det ikke ser galt ut på CVen

og de som sier dropouts havner på rema1000 kan ta seg en bolle, eg har 500.000 i året som reisemontør uten fullført vgs.. Det er mange muligheter. Bare du ikke setter deg ned og blir passiv. ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal tilbake på skolebenken til neste skole år. Til dere andre unntatt "6Bravo" kan jeg bare si at jeg ikke har noen problemer med å fullføre skolen, ligger nok godt over gjennomsnittet på karakterer, lå å vippet mellom 4 og 5 i matte nå, den dårligste karakteren jeg hadde vær 2-3 i engelsk, ellers lå alle karakter på 3-5. Så bare hold kjeften din, pingas! Grunnen til at jeg droppa ut i år, var fordi jeg gikk på ei skole 400 mil unna der kompisene mine bodde, pluss at skolen passet meg svært dårlig, på alle måter! Jeg hadde svært lyst til å fullføre men ikke på akkurat denne skolen! Så da ble det til at jeg sluttet. Selv om en tar et hvileår betyr ikke det at en kommer til å bli sprøytenarkoman å havne utafor samfunnet. Alle dere andre unntatt "6Bravo" kan gi faen i å svar hvis det er bare sånne negative kommentar dere har å komme med! Forresten så hva det "6Bravo" som hadde det mest utfyllende og beste svaret, så skjer ut som om dere andre skal ta dere noen norsk timer.

Det finnes mange ulike slag grunner til at folk slutter på skolen! Jeg sluttet ihvertfall ikke fordi jeg var så dårlig i teorien. Men fordi jeg misstrivdes på skolen jeg gikk på.

Endret av prater
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...