Manlulu Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Skal kjøpe meg en laptop til musikkproduksjon. Den trenger ikke være 17", pga jeg planlegger å kjøpe meg en litt større pc skjerm. Da synker vel prisen litt på pcn og så. Har et par kriterier. -Veldig god batteritid. -Stille som bare det. Stille også under stress. -Veier Lite -HDMI En ting jeg ikke trenger er for eksempel all verdens med harddiskplass. Trenger heller ikke god lyd fra de innebygde høytalerne. Trenger ikke Fingeravtrykk opplegg osv. Pris: Er ikke helt sikker. Kom med forslag. Men billig er jo et pluss også. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 liker egentlig ikke å si det men macbook pro er vel veien å gå om du skal ha noe som fungerer skikkelig bra og stabilt med det meste av musikksoftware Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 haha var redd for at det kom til å bli macbook pro. Er så forbanna dyrt. Rundt 10000 for 15"? Nå er vel windows blitt stabilt da. Så er vel ikke så kritisk om det er windows maskin. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 haha var redd for at det kom til å bli macbook pro. Er så forbanna dyrt. Rundt 10000 for 15"? Nå er vel windows blitt stabilt da. Så er vel ikke så kritisk om det er windows maskin. For en 15" Macbook må du ut med minimum 15000 kroner. Nå er jeg ikke særlig bevandret i musikkverdenen, så det lureste du gjør er å undersøke muligheter for musikkproduksjon på Windows. Win 7 er et operativsystem jeg liker svært godt. Stabilt, raskt og flott. Vil nok tro du får mye software til Windows også. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Det får man absolutt. Det er bare det at Apples maskiner er så inngrodde når det kommer til musikk, film og bilde. Er til å få fnatt av. Ikke for det, de duger da absolutt også, men jeg er rimelig sikker på at man kan få til det samme med en billigere maskin som kjører Windows 7 eller XP. Og sannsynligvis også en eller annen Linux-distro, skjønt ... Der er det vel mer om programvaren støtter Linux eller ei. Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Ja programmet funker helt perfekt på windows 7. Har sett for eksempel på samsung 7 serie. Er det noen som har erfaring med den? Den ligger vel på rundt hmm.. 8-10000? Er ikke helt sikker på pris. 15000 for macbook pro blir vell litt dyrt. Selv om mac er jo fine maskiner. Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hvilke interface har du planlagt å bruke? Veldig mange bruker nemlig firewire, som dessverre ikke finnes på rimelige laptoper. Om dette er noe du kan trenge, kan det være greit å passe på hvor den er plassert (Lenovo T400 har en 4pins FW plassert i front av maskinen, som er særdeles lite praktisk etter min mening). Ellers kan jo selvsagt et expresscard fungere. Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 hmm ja si det. jeg vet ikke hvilke interface jeg har planlagt å bruke faktisk.. :/ pga jeg vet ikke hva som er vanlig. jeg blir helt svimmel av alle bærbarene der ute. og desto mer jeg ser, desto mer dritt ser alle bærbarene ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå