Gå til innhold

Jobb i vinmonopolet

G27

Anbefalte innlegg

(Spør her fordi jeg ikke kommer inn på "ledige stillinger" på vinmonopolet.no. Kanskje det ikke er noen ledige stillinger, men jeg interesserer meg allikevel) :)

Er det noen som har erfaring med jobb på vinmonopol? Hvilke kvalifikasjoner må man ha for å få jobb? Har veldig lyst å søke om jobb frem til ihvertfall slutten av neste sommer.

Jeg har tidligere jobbet som butikkmedarbeider, som på en måte går ut på det samme. Stå i kasse, sette på plass varer i hyllene, rydde i hyllene, snakke med og hjelpe kunder, spørre om legitimasjon (hehe). Vet egentlig ikke hva annet man bør ha for å få jobb i vinmonopolet. Er 20år.

Akkurat hvorfor jeg har lyst å jobbe på vinmonopolet vet jeg ikke. Jeg drikker ikke så veldig mye, så jeg bryr meg ikke om det er frynsegoder som rabatt på drikkevarer. Jeg vet heller ikke om lønnen er god, men håper på en lønn ihvertfall rundt 130kr.

Tror kanskje at jeg har lyst å jobbe på vinmonopolet fordi det er litt "annerledes" hvis dere skjønner. Dessuten, til tross for at jeg ikke drikker så mye, så elsker jeg å blande drinker og smake på vin, sprit, champagne osv. Greit å vite hva som er godt :) Men jeg vet ellers ikke hvorfor jeg vil ha jobb i vinmonopolet, det er bare noe som trekker meg dit, hehehe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke jobbet der selv, men jeg kjenner en del som har gjort det og kan prøve å svare på noen av spørsmålene. Jeg vet ikke om du har kommet inn på Ledige stillinger der nå, men for tiden er det en ledig stilling som deltidsekspeditør i Sjøvegan, det er det eneste.

For å jobbe der må du være 20. Det er nok ønskelig med butikkerfaring, men det har du jo.. :thumbup:

Du trenger ikke å kunne spesielt mye om vin for å begynne der, Vinmonopolet har veldig bra kurstilbud til ansatte, så hvis du har lyst til å lære om vin er det virkelig stedet å jobbe. Men i og med at det er såpass mye å lære er de nok på jakt etter folk som er interessert i å jobbe der relativt lenge, så jeg ville ikke sagt at jeg bare skal jobbe frem til sommeren..

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...