Magneten Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hei, fant ikke helt riktig tittel, uansett her er min case: (Er snakk om førstegangs tjeneste ja) Fikk første gang innkallelse i høst, til noe HELT annet en alle 3 valgene mine fra sesjon for et par år siden, selv om fikk nok score til å søke hva ville, ble satt opp på noe support med noe transport oppe i bardufoss, ringte å fikk da omfordelt til madla 09.01.12, spørte om var mulig å søke mp siden dette var første valget mitt, fikk da beskjed at dette ikke var mulig siden mp ikke hadde opptak da, og at jeg etter rekrutt kunne søke videre hva jeg ville inn på, ok. Sist uke fikk jeg denne meldingen : "Hei, det er nå mulighet for å få tjenesten som militærpoliti med fremmøte ........ ring vpv for omfordeling, jeg gjorde jo gledelig dette, å er nå satt opp til å møte opp ved sessvollmoen 03.01.12. Men det jeg lurer litt på nå, som jeg ikke tenkte på å spørre vpv, er jeg inne nå? har jo liksom fått tilbud og takket ja til å være i mp, men er det rensing av "ikke" dyktige likevell? også det jeg har lest opp på info om mp på hjemmesidene er at 6 måneder "utdanning" også resten av tiden ute i felten, er det ikke vanlig 3 måneders rekrutt man må igjenom? Takker for dem som gidder å klarer litt opp i mine spørsmål . 1 Lenke til kommentar
dustn Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Litt spess med MP, mtp at de har en begrenset politimyndighet ovenfor andre i uniform, men du er på ingen måte sikret plass i MP året ut. Det er en rekruttskole som er ganske hard, hvor de luker ut de som ikke er motiverte nok for tjenesten. Faller du ut fra MP under rekrutten venter en annen stilling i Hæren, mest sannsynlig V&S et sted.. Etter rekrutten er det en utdanningstid på ca 6 måneder, så blir du forfremmet til Korporal og sendt til tjenestestedet du skal fullføre tjenesten i. Btw, gratulerer! Du får en stilling som for det meste innebærer å gjøre fritiden sur for andre soldater! 30 sølvmynter og klapp på skulderen til deg! 1 Lenke til kommentar
Magneten Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Litt spess med MP, mtp at de har en begrenset politimyndighet ovenfor andre i uniform, men du er på ingen måte sikret plass i MP året ut. Det er en rekruttskole som er ganske hard, hvor de luker ut de som ikke er motiverte nok for tjenesten. Faller du ut fra MP under rekrutten venter en annen stilling i Hæren, mest sannsynlig V&S et sted.. Etter rekrutten er det en utdanningstid på ca 6 måneder, så blir du forfremmet til Korporal og sendt til tjenestestedet du skal fullføre tjenesten i. Btw, gratulerer! Du får en stilling som for det meste innebærer å gjøre fritiden sur for andre soldater! 30 sølvmynter og klapp på skulderen til deg! Takker for svar. Satser på det går bra, nettopp ferdig med fagbrevet i sikkerhetsfaget, så satser ikke på noe vakt og sikring, ala noe av samme jobb bare enda dårlige betalt. Ellers så er det vell aldri noen som liker å bli passet på, slik vil det alltid være, så sånt kan man ikke tenke for mye på . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå