starhack3r Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg har nylig fått en pc i deler(AMD) bestilt fra komplett.no (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200) og idag da jeg skulle bygge denne, får jeg ikke noe svar fra pcen.. Kan noen forklare prosedyren, om noen har bygget denne/ noe lignende? Når jeg trykker på PÅ knappen lyser den slik den skal i ett sekund også skrur den seg av. Hvorfor skjer dette? Er det feilkablet/isåfall, hvor? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Jeg har ville koblet alt av kabler fra punktene sine , og startet helt på nytt. Dobbeltsjekk at alt er koblet inn i riktig plass, at skjermkortet sitter i PCI EX slotten sin skikkelig, CPU er montert riktig osv. Sist gang jeg var bortpå dette problemet hadde jeg feilkoblet power button , reset button og speaker ledningene , det endte opp med at pcen slo seg av etter 10 sekunder. Manualen for HK vil forklare ganske godt hvor disse kablene skal kobles på HK , 1 pin feilkoblet kan være nok. Edit : I tillegg , kan det jo være problem med PSU , eller strømforsyning om du vil. men først og fremst , sjekk det jeg har skrevet over. Endret 23. november 2011 av Lumpness Lenke til kommentar
starhack3r Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Jeg har ville koblet alt av kabler fra punktene sine , og startet helt på nytt. Dobbeltsjekk at alt er koblet inn i riktig plass, at skjermkortet sitter i PCI EX slotten sin skikkelig, CPU er montert riktig osv. Sist gang jeg var bortpå dette problemet hadde jeg feilkoblet power button , reset button og speaker ledningene , det endte opp med at pcen slo seg av etter 10 sekunder. Manualen for HK vil forklare ganske godt hvor disse kablene skal kobles på HK , 1 pin feilkoblet kan være nok. Edit : I tillegg , kan det jo være problem med PSU , eller strømforsyning om du vil. men først og fremst , sjekk det jeg har skrevet over. Jo, takk for svar, men nå fant jeg faktisk ut at jeg hadde gjort en übern00b feil, hvor jeg da klarte å glemme å sette på spacerne. Men det var ikke nok.. PC'en starter, og alt av komponenter går, strømforsyning, RAM, HDD, CPU, alle viftene, skjermkort osv. Jeg har også trippelsjekket kablene som POWERSW og disse men skjermen kobler seg ikke til, og jeg får derfor ikke opp bilde. Jeg vet at skjermen fungerer og at kablene fungerer, så de er helt ok. Men en ting jeg er usikker på, som gjelder koblingene, er at den ene kabelen som er lyd, som da skal ved siden av USB-hullene på hovedkortene, splittes til en AC'97 og en HD AUDIO. Jeg satti HD Audio siden jeg bare har en plass. Kan det være en faktor? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Kan ver at hovedkortet trenger en ekstra strømledning. (I tillegg til den brede kontakten) Har du et pci-e skjermkort så trenger også den ekstra strømkabel. Har du sjekket det? Lenke til kommentar
starhack3r Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Kan ver at hovedkortet trenger en ekstra strømledning. (I tillegg til den brede kontakten) Har du et pci-e skjermkort så trenger også den ekstra strømkabel. Har du sjekket det? Jeg har i en 24-pin kabel, aka den store, og en på fire pin. Så ja, det skal være riktig det også. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Kan ver at hovedkortet trenger en ekstra strømledning. (I tillegg til den brede kontakten) Har du et pci-e skjermkort så trenger også den ekstra strømkabel. Har du sjekket det? Jeg har i en 24-pin kabel, aka den store, og en på fire pin. Så ja, det skal være riktig det også. ok. Du har en ekstra størmkabel i skjermkortet også da? På noen hovedkort så kan du få diagnose på om noe er galt ved hjelp av lys/lyd. Har du sjekket det? Har du rammen i rette porter? Prøv med 1 og 1 rambrikke. Lenke til kommentar
starhack3r Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Kan ver at hovedkortet trenger en ekstra strømledning. (I tillegg til den brede kontakten) Har du et pci-e skjermkort så trenger også den ekstra strømkabel. Har du sjekket det? Jeg har i en 24-pin kabel, aka den store, og en på fire pin. Så ja, det skal være riktig det også. ok. Du har en ekstra størmkabel i skjermkortet også da? På noen hovedkort så kan du få diagnose på om noe er galt ved hjelp av lys/lyd. Har du sjekket det? Har du rammen i rette porter? Prøv med 1 og 1 rambrikke. Ja, det er en egen strømkabel som går til skjermkortet. Jeg har lest at hvis den piper 0 ganger, da er det noe feil med hovedkortet(?) En kompis skal prøve å hjelpe meg idag , men vi skjønner ikke hva det kan være.. Vil virkelig ikke sende den tilbake til komplett.... Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Kan ver at hovedkortet trenger en ekstra strømledning. (I tillegg til den brede kontakten) Har du et pci-e skjermkort så trenger også den ekstra strømkabel. Har du sjekket det? Jeg har i en 24-pin kabel, aka den store, og en på fire pin. Så ja, det skal være riktig det også. ok. Du har en ekstra størmkabel i skjermkortet også da? På noen hovedkort så kan du få diagnose på om noe er galt ved hjelp av lys/lyd. Har du sjekket det? Har du rammen i rette porter? Prøv med 1 og 1 rambrikke. Ja, det er en egen strømkabel som går til skjermkortet. Jeg har lest at hvis den piper 0 ganger, da er det noe feil med hovedkortet(?) En kompis skal prøve å hjelpe meg idag , men vi skjønner ikke hva det kan være.. Vil virkelig ikke sende den tilbake til komplett.... Hmm, vanskeli å si hva som kan vær galt. Men spørs om du ikke har kortsluttet hk-et. Jeg hadde for mange spacere en gang jeg monterte eg hovedkort. Å da var det gjort allerede med en gang jeg prøvde å starte hk-et. Å vis du ikke har brukt en eneste spacer så er det vel stor sjangs for en kortsluttning. Lenke til kommentar
starhack3r Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Kan ver at hovedkortet trenger en ekstra strømledning. (I tillegg til den brede kontakten) Har du et pci-e skjermkort så trenger også den ekstra strømkabel. Har du sjekket det? Jeg har i en 24-pin kabel, aka den store, og en på fire pin. Så ja, det skal være riktig det også. ok. Du har en ekstra størmkabel i skjermkortet også da? På noen hovedkort så kan du få diagnose på om noe er galt ved hjelp av lys/lyd. Har du sjekket det? Har du rammen i rette porter? Prøv med 1 og 1 rambrikke. Ja, det er en egen strømkabel som går til skjermkortet. Jeg har lest at hvis den piper 0 ganger, da er det noe feil med hovedkortet(?) En kompis skal prøve å hjelpe meg idag , men vi skjønner ikke hva det kan være.. Vil virkelig ikke sende den tilbake til komplett.... Hmm, vanskeli å si hva som kan vær galt. Men spørs om du ikke har kortsluttet hk-et. Jeg hadde for mange spacere en gang jeg monterte eg hovedkort. Å da var det gjort allerede med en gang jeg prøvde å starte hk-et. Å vis du ikke har brukt en eneste spacer så er det vel stor sjangs for en kortsluttning. Men den skrur seg jo på, så jeg ser ikke at det kan være riktig.. Lenke til kommentar
starhack3r Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 For å quote en annen: Siden du ikke får bilde, og det lyser "normalt" grønn/gult på skjermkortet, skulle man tro at skjermkortet er i orden... Piper det på samme måte hvis du prøver å starte opp uten batteriet...? Hos meg lyser det grønt på hk, så det skal inte være noe feil.... annoying much? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Kjip den der. Fått den til eller? Har du sett under hovedkortet om alt ser ok ut? Lenke til kommentar
starhack3r Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Jeg fikk fiksa det, reseata alt ca 3 ganger og fant ut at skjermkortet er ødelagt på noe vis. Så nå fungerer pcen helt fint, men grafikkortet jeg nå bruker , som er det integrerte, er helt elendig. Håper å få byttet det med en gang! Men takk for forslag! Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg fikk fiksa det, reseata alt ca 3 ganger og fant ut at skjermkortet er ødelagt på noe vis. Så nå fungerer pcen helt fint, men grafikkortet jeg nå bruker , som er det integrerte, er helt elendig. Håper å få byttet det med en gang! Men takk for forslag! Bra du fikk den til. Snodigt med skjermkortet ditt. Vet du om du fikk nok strøm inn på skjermkortet? Er jo noen skjermkort du må ha 2 stk 4pins strømkontakter i. Du får ringe til komplett i dag, så sender dei kanskje nytt til deg i en fei. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå