celicagt4 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Jeg har fått tilbud om å få kjøpe en Ford Focus 1999 mod. til 18 000,- Jeg er en jente på snart 19 år, og dette blir min førstegangsbil. Det er en 1,4 l. med vel 75 hk eller noe. Gått 171 000 km.. Registerreim ble skiftet for 47 000 siden. Bremser, dempere, tromler og vindusheis har blitt byttet på bilen nylig. Nåværende eier skal ha den på eu godkjenning snart, sånn at den blir eu godskjent innen månedsskifte. Prøvekjørte bilen, og den virket forsåvidt veldig grei! Bilen ser veldig grei ut ut-og innvendig, bortsett fra en liten rustflekk på førerdør, og litt i høyre hjulbue bak. Det har vært en liten vannlekkasje i bagasjerommet fordi at pakning til baklykt har vært defekt. Men dette er bestilt, og settes på før kjøp.. Er dette en god/grei nok førstegangsbil til den prisen? Og kan jeg regne med at det blir mye feil på denne etterhvert (at Toyota hadde vært bedre alternativ)? BILDEADRESSE : http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/303821_10150949915535694_786525693_21735887_463385336_n.jpg Endret 22. november 2011 av celicagt4 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Først av alt: Eu-kontroll sier svært lite om bilens stand. Finn deg et verksted og be noen ta en titt på bilen. Er det for mye rust, så se deg om etter noe annet. Det er 31 focuser på Finn i prisklassen opp til 30.000,- ! Honest John er meget begeistret for denne bilen og jeg tror den kjører ok. 1.4 liter er ikke noen racer, men har mange fordeler, som: Rimeligere forsikring, forbruk, fort varm, deler og vedlikehold. Til barnehagekjøring, handlesenter osv er det ok. Men blir nok noe knapp i seige vestlandsbakker. På verkstedet, så sjekk etter om bilen har vært nedpå,rust, rust, rust, rustne bremser, rustne bremserør, fastrustet brekkwire, eksos, dempere, rust, slitt cluch osv osv. Sjekk alltid flere biler før du bestemmer deg! (Vet denne er vanskelig! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå