Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Roaccutan - Er det verdt det?


Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei,

 

Skal da gå på en tetralysal kur nå i 3 mnd. Føler det er så lite vits med tanke på at det er så mange som opplever tilbakefall.

 

Jeg har ikke et EKSTREMT tilfelle - men jeg har en del kviser. Også veldig uren hud (røde arr etter kviser o.l)

 

Fastlegen sa at jeg kunne få roaccutan av han, men jeg ville prøve antibiotika først. Dette er med tanke på bivirkninger.

 

Er mest redd for bivirkninger som håravfall osv...

 

Noen som har opplevd noen alvorlige bivirkninger av roaccutan? Veldig lyst å starte med dette, og bli helt ferdig med alt.

Endret av Slettet-Irb8P5GEaM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg svarer her, selv om jeg aldri tok Roaccutan i bruk. Du leste vel om situasjonen min i en annen tråd, men uansett..

 

Vi var tre stykker i klassen som hadde mye kviser på ungdomskolen, både i ansiktet, brystkassa og ryggen, ikke minst. Vet at én av disse tok Roaccutan i bruk. Han angrer ikke ett sekund. Vet at han får en kvise i ny og ne, men ingenting han bekymrer seg over. Ryggen hans er plettfri, da.

 

Den andre fyren ble også plutselig bare kvitt kvisene sine, så tror han også tok i bruk Roaccutan. Tviler på at han angrer.

 

Jeg tok aldri i bruk Roaccutan og angrer ikke, MEN.. jeg har fortsatt en del kviser på ryggen, noe de to andre ikke har.. og det er vel den eneste grunnen jeg har til å angre. Ryggen min har blitt bedre, men det er fremdeles litt "flaut" å være i basseng og lignende.

 

Om du virkelig sliter med selvtilliten osv. så er det kanskje greit med Roaccutan, hvis ikke.. så kan du sikkert vente litt og se om du er like plaget ett år fram i tid.

 

Ser fram til å lese andre sine erfaringer om dette.. og om du velger å kjøre på, så håper jeg du oppdaterer oss her inne! :)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har svart deg i en annen tråd om jeg ikke husker feil.

 

Kjæresten min var plaget av kviser tidligere, etter å ha gått på roaccutan i 6 mnd er han helt kvitt alle kvisene! Han hadde ganske mye da. Nå er han helt prikkfri og mye mer selvsikker. Det eneste er jo de bivirkningene da, de kan være kjipe. Det eneste som er garantert er vel at du kommer til å se ut som en uttørket tomat en stund. Huden tørker helt ut. Leppene dine blir tørr og gjerne sprekker, øynene dine vil være ubehagelig tørre. Men frykt ikke, det finnes kremer ect som hjelper mye på. Det beste med roaccutan er vel at de fleste aldri får kviser igjen, etter at de har blitt kvitt dem :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Takker for svar :)

 

Jeg skal gå på Tetralysal fram til i slutten av januar. Om det ikke blir noe suksessfulle resultater, går jeg over til Roaccutan. Kan gi nærmere beskjed i januar, hvis du vil høre hvordan det går underveis (hvis jeg går over til Roaccutan)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...