fredde Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Ja, hvorfor "må" man bruke destillert vann i et vannkjølingsanlegg ? Det har jeg lurt litt på, har det noe med ledningsevnen å gjøre ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 litt med det også, men vanlig vann har mineraler og slikt som gjør at ledningene kalkes, og alger vokser lettere i det derfor skal man ha litt gift i som frostveske Lenke til kommentar
fredde Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Ok, så vi kan bruke spring vann hvis vi tilsetter frostvæske ? Gidder ikke å rusle til byen å kjøpe destillert vann, lissom Lenke til kommentar
EC Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 En annen ting er den elektriske ledeevnen i vann. Dersom du bruker destillert vann, leder vannet så å si ikke strøm. Dette har lite å si om det blir lekkasje, siden det vil være støv på hovedkortet - ergo er det ingen sikkerhet forbundet med destillert vann sånn sett. Men destillert vann vil til en viss grad forhindre korrosjon når du har forskjellige metaller i systemet. Siden destillert vann ikke vil lede strøm, vil heller ikke korrosjon oppstå. Mulig dette er sånn passe feil - det er tre år siden jeg hadde fysikk, så kunnskapene er littegrann rustne på det feltet. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 En annen mulighet er å bruke batterivannet de selger på bensinstasoner. Det er ikke destilert men "avionisert". Betyr vel i praksis springvann uten kalk. Fungerer også ypperlig til dampstrykejern. Lenke til kommentar
simes Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 En annen mulighet er å bruke batterivannet de selger på bensinstasoner.Det er ikke destilert men "avionisert". Betyr vel i praksis springvann uten kalk. Fungerer også ypperlig til dampstrykejern. Batterivann er destillert, eller såkalt avmineralisert. Man får vel ikke kjøpt destillert vann (på apoteket i hvert fall) noe mer? De sa at det var flere år siden de hadde hatt det da jeg spurte, men da dro jeg bare til bensinstasjonen istedet. 1 liter 19kr. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Mor mi jobba på apotek.. dei hadde no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå