Gå til innhold

Nytt Intel-system til ca 16000

Anbefalte innlegg

Tenkte å bestille ny maskin om ikke lenge, men vil først høre om noen har noen synspunkter på oppsettet. Har en del penger jeg kan bruke, men har satt en grense på 16 store lapper. Maskinen skal overklokkes, og det er meningen jeg kan ha den en stund uten at den blir altfor utdatert. Den skal ikke brukes til noe veldig spesielt, minimalt med spilling. Webshopene er stort sett valgt etter billigste pris i prisguiden, men jeg har holdt meg til komplett, psdata, itbutikken, 3dfxcool og microplex.

Foreløpig har jeg bestemt meg for følgende:

Fra før har jeg et Asus GF2MX skjermkort (som holder lenge for meg), Hansol H950, MSI Cdbrenner, Pioneer DVDrom, floppy, en stor radiator fra en Mitsubishi Lancer og en Enermax 431W PSU.

Totalt (med det jeg har kjøpt før) NOK 15817 +frakt

Det er første gang jeg kjøper vannkjøling, så jeg er ikke helt sikker på hvilke slanger og koblinger jeg trenger. Uansett må jeg modde radiatoren litt så den passer med pumpa og kjøleblokka. Kan man forresten bruke 1/2" på Eheimen eller går det kun med 3/8"? Og må man bruke gjengene på pumpa, kan man ikke bare feste med slangeklemmer?

Takk for all hjelp!

En Underlig Lax

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...