djgudleif Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Det er ikke en dyd eller plikt å ofre seg selv for å hjelpe andre mennesker. Det er ikke en plikt nei, det er vel så absolutt en dyd dog. Hvordan kan det å ofre seg selv være en dyd, når jeg gir bort noe jeg verdsetter, og reduserer den andre personen til en som lever på andre? Jeg tenker mest på altruisme her. Jeg snakker ikke om å drite i de personene man setter høyest i livet. Tvert imot. "Do not stay to be an overseer of the poor, but endeavour to become one of the worthies of the world." - Thoreau. "I swear by my life, and my love of it, that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for mine." - Ayn Rand Endret 23. november 2011 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Det er ikke en dyd eller plikt å ofre seg selv for å hjelpe andre mennesker. Det er ikke en plikt nei, det er vel så absolutt en dyd dog. Hvordan kan det å ofre seg selv være en dyd, når jeg gir bort noe jeg verdsetter, og reduserer den andre personen til en som lever på andre? Jeg tenker mest på altruisme her. Jeg snakker ikke om å drite i de personene man setter høyest i livet. Tvert imot. Jeg tenkte hovedsakelig på å hjelpe deg som <<trenger>> hjelp da jeg svarte, f.eks ved å ofre sin økonomi for å hjelpe noen som sitter fast i renna (deler av sin økonomi) Du hjelper noen som ikke har det så godt, det er vel absolutt en dyd (moralskt). Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg tror egentlig denna karen er jævli fornuftig og suksessrik og sånn, det er bare alle de derre haterne ass som holder ham tilbake og som gjør sitt beste for å få ham til å miste trua på seg selv og de ødelegger livet hans og... Postet av anonym: 0b42b8c386c338e521afb7fe71cdd8b8 Han blir iallefall ikkje suksessrik dersom eit par kommentarar på nett er nok til å laga problem. Personen har vel bare vært i en depressiv tankegang en stund, og da er det naturlig å komme inn i "denne tankegangen" etterpå, mye som folk som kommer ut av fengsel... De fleste faller tilbake dog, men vi får se ^^ Folk som kommer ut av fengsel? For en tilfeldig setning, sol som har varme. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Formal education will make you a living; self-education will make you a fortune. Et av mine favorittsitat. Jobb med deg selv mer enn noe annet. De fleste mennesker i vår verden syter, klager og skylder på andre over sin mistrivsel, mens en liten prosentdel jobber målrettet hver dag for å skape den fremtiden de har lyst på. Og husk, det er på ingen måte egoistisk å tjene penger. Man tjener penger basert på verdi skapt i markedet. Jo mer verdi du gir til andre, jo mer vil du få. Jeg har også fått mange negative kommentarer, og får det fremdeles når jeg presenterer mine produkter og min forretningsplan, men det gjelder bare å fortsette. Gir du opp, vil du aldri oppnå det du vil. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg er litt nysgjerrig på hvordan i all verden du greier å drive to bedrifter når du samtidig har en 100% jobb jeg Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg er litt nysgjerrig på hvordan i all verden du greier å drive to bedrifter når du samtidig har en 100% jobb jeg Han sier kun at han har startet opp 2 firmaer, disse kan ha blitt lagt ned igjen, solgt, etc etc. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Det betyr "har gratis registrert to enkeltmannsforetak som jeg fakturerer en time eller to i måneden på". Stormannsgalning. Postet av anonym: 0b42b8c386c338e521afb7fe71cdd8b8 Lenke til kommentar
DMN Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg er litt nysgjerrig på hvordan i all verden du greier å drive to bedrifter når du samtidig har en 100% jobb jeg Han sier kun at han har startet opp 2 firmaer, disse kan ha blitt lagt ned igjen, solgt, etc etc. Jeg synes det var veldig vinkla som at han eide to bedrifter som genererte inntekt, men det er vel kanskje litt off topic. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg er litt nysgjerrig på hvordan i all verden du greier å drive to bedrifter når du samtidig har en 100% jobb jeg Han sier kun at han har startet opp 2 firmaer, disse kan ha blitt lagt ned igjen, solgt, etc etc. Jeg synes det var veldig vinkla som at han eide to bedrifter som genererte inntekt, men det er vel kanskje litt off topic. Jeg syntes deg og, men fyren sier jo han er 21, så det er HØYST tvilsomt. Da er det mer realistisk at disse ikke egentlig er "ordentlige" selskaper, heller mulige skatte-undvikere eller lignende? en bedrift kan være så utrolig mye Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Får å bli rik er det bar en regel: Kjøp billig, selg dyrt! Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Får å bli rik er det bar en regel: Kjøp billig, selg dyrt! wtf... Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Får å bli rik er det bar en regel: Kjøp billig, selg dyrt! wtf... Hva tror du skjer hvis du kjøper 1000 fyrstikker til 1 krone stykke og selger hver og en av dem til 2 kr. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hva tror du skjer når du må kjøpe markedsføring for fyrstikkene dine som selges for 2kr per stk? Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Får å bli rik er det bar en regel: Kjøp billig, selg dyrt! wtf... Hva tror du skjer hvis du kjøper 1000 fyrstikker til 1 krone stykke og selger hver og en av dem til 2 kr. du blir instant rik? om dette faktisk skjer på en jevnlig basis så har du (a) hatt ekstremt flaks) eller (b) du selger dem så sent at inflasjonen slår ann før du får solgt Lenke til kommentar
Ntaw Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Everybody wants sympathy but nobody wants people feeling sorry for them. Lenke til kommentar
maramd08 Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 I gammle dager var det normalt å ha hus og gård i min alder. De to firmaene jeg har dreier seg rundt hverandre, altså et driftselskap og et utenlandsregistrert NUF selskap (slik jeg slipper toppskatt). Skal ha opp de 3 selskapet i april, holdingselskap. Istede for den mennesklige biten så har jeg gått tom for krefter rundt mange av vennene mine som jobber i klesbutikk, posten eller fast ansatt hjemmedangler ho NAV. Kan da umulig være feil å blokkere ute de som bare prøver å dra deg ned i møkka si, for at de skal føle seg likverdig? (ikke feil ment at de er mindre verdt enn meg, tenker mer på verdiskapning osv). Og jeg kommer nok mest sannsynelig å gå over til dette i 100% stilling, må bare få på plass alt og være trygg på at behove er der samt pengene i bunnen, vil ikke gå på noen smell! Og jo, det genererer inntekt, hypnosetarapauter tar normalt sett 800-1200kr timen. 800kr/timen*7arbeidstimer/dag*25arbeidsdager/mnd=140.000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå