screenman Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg har en tendens til å ikke komme frem til bestemte steder når jeg er i diverse byer (eks. Bergen eller Oslo). Jeg har derfor nå bestemt meg for å skaffe meg en håndholdt GPS som jeg kan ha med meg og bruke når jeg skal til steder jeg ikke aner hvor presist ligger. Blir derfor takknemlig for tips. GPS'en må være ganske enkel å bruke og ikke særlig avansert. Jeg har et budsjett på ca. 500-2000,- Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Da ville jeg vurdert en Nokia-telefon. Disse har ganske god gps! Forrige telefon var en E55. Se etter en C5 / C6 eller hva de nå heter? Nokia kan laste ned kart på telefon. MEN: Du kan IKKE oppdatere kart direkte fra nettet med telefonen. Her snakker vi om Nokia-verden. Les videre: Her må du være i besittelse av en Windows pc og koble til med kabel eller blåtann ( tregt). har svært dårlig erfaring med Nokia PC-Suit som overfører data fra pc til telefon. Oppdatering av kart må gjøres i god tid før avreise. (Her snakker vi om dager og hår som rives av hodet) Selv på en rask linje setter man ikke telefon og kart på oppdatering 2 t før avreise. Timer og dager med oppdatering av PC-Suit, software på telefon og problemer er i vente. Software detekterer ikke telefon via usb er vanlig feil. Restart og restart. HTC derimot har jo Google- kart. Men navigasjon her er ikke like bra som på Nokia. Edit: Styr for all del unna alt dealextreme.com greier med windows CE. Batteri er så dårlig at du må være svært rask på labben mellom stikkontaktene. Dessuten er alt av software pirat og lar seg ikke oppdatere uten fikling. Endret 22. november 2011 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
screenman Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Da ville jeg vurdert en Nokia-telefon. Disse har ganske god gps! Forrige telefon var en E55. Se etter en C5 / C6 eller hva de nå heter? Nokia kan laste ned kart på telefon. MEN: Du kan IKKE oppdatere kart direkte fra nettet med telefonen. Her snakker vi om Nokia-verden. Les videre: Her må du være i besittelse av en Windows pc og koble til med kabel eller blåtann ( tregt). har svært dårlig erfaring med Nokia PC-Suit som overfører data fra pc til telefon. Oppdatering av kart må gjøres i god tid før avreise. (Her snakker vi om dager og hår som rives av hodet) Selv på en rask linje setter man ikke telefon og kart på oppdatering 2 t før avreise. Timer og dager med oppdatering av PC-Suit, software på telefon og problemer er i vente. Software detekterer ikke telefon via usb er vanlig feil. Restart og restart. HTC derimot har jo Google- kart. Men navigasjon her er ikke like bra som på Nokia. Edit: Styr for all del unna alt dealextreme.com greier med windows CE. Batteri er så dårlig at du må være svært rask på labben mellom stikkontaktene. Dessuten er alt av software pirat og lar seg ikke oppdatere uten fikling. Nei, jeg tror nok at jeg står over. Jeg er fullt klar over at enkelte mobiler har tilgang på GPS, men det jeg er ute etter er en håndholdt GPS. Telefon har jeg fra før. Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hei, hvis du fortsatt er på utkikk, så har LEFDAL en Garmin GPS, 4,3" skjerm, til kr kr 695,- Dette tilbudet varer tom onsdag 14.desember Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå