Herr Brun Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Dommen mot sos rasisme er ikke rettskraftig ennå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg er ikke mot kontroll, det er jeg for, men jeg er også for frihet. Jeg synes høye skatter og avgifter er bra, fordi det gir staten noe å bygge seg opp på. Men du kan bare se på de rike i landet, som tjener seg Søkkrike på andres bekostning. Jeg er enig i noen punkter i kommunisme som gjelder klasseløshet, men det er bare et av få punkt jeg er enig i. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg er ikke mot kontroll, det er jeg for, men jeg er også for frihet. Og hvor setter du grensen? - Hvor mye overvåking av samfunnet er akseptabelt? De rike i landet tjener seg forsåvidt ikke rike på andres bekostning. En millionær har kanskje en del ansatte i bedriften sin, disse er lønnet av denne mannen, og hans fremtidige rikdom er investert i dem, i håp om at han skal tjene litt. Jeg ser ikke noe galt med det. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Altså det er ikke noe galt i at han skal tjene litt på det, men jeg er imot at de skal kunne tjene så ufattelig mye, men at det skaper arbeidsplasser er noe positivt, men det jeg vil fram til er at de tjener veldig mye forhold til dem som jobber for dem. Min lille mening om overvåking: Nå er det slik at jeg er imot mye som AP og SV har gjort i regjering, og noe (om ikke det mest groveste) er Datalagringsdirektivet, jeg er hundre prosent imot at myndighetene skal kunne kontrollere og hente ut så sensitiv informasjon om en. Men jeg mener at Økonomien i en stat bør bli kontrollert, men på en skikkelig måte, for samfunnets beste. Edit: Og jeg er enig at å ha klare grenser er viktig, jeg er absolutt ikke uenig i det. Endret 23. november 2011 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 @Zaftig, det er en myte om Sosialister, jeg vil ikke styre noen, jeg vil ha frihet, og jeg ser på Sosialisme som frihet i seg selv. Kommunisme er jeg uenig i. Hvordan kan det å tvinge noen til å følge din normal ikke være noe annet enn autoritært? Jeg mener vil du ikke tvinge folk til å følge dine regler? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Nei, jeg vil ikke tvinge noen. Der er forskjellen mellom meg, og en som er i Tjen-Folket. Jeg vil ikke tvingen noen, men jeg vil at f. eks Rødt skal komme i regjering for å lage samfunnet mere sosialistisk, men jeg vil ikke at det skal være noen 'væpna revolusjon' da blir det som du sier tvang. Men jeg vil at det skal være folke valgte, da er det folket som sier "vi vil ha forandring og Sosialisme er tingen". Nå er det slik at det ikke er noen land i verden som har klart å innføre Sosialisme, fordi det bare har blitt diktatur, som f. eks Sovjetunionen, jeg synes noe av det Lenin sto for var bra, men mye av det var rett og slett sykt. Èdit: men kan vi få tråden på spor igjen? Edit2: Nå så jeg ikke at du hadde sitert Milton Friedman i din sitering, så jeg ser god hvorfor du er uenig med meg. Endret 23. november 2011 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Altså det er ikke noe galt i at han skal tjene litt på det, men jeg er imot at de skal kunne tjene så ufattelig mye, men at det skaper arbeidsplasser er noe positivt, men det jeg vil fram til er at de tjener veldig mye forhold til dem som jobber for dem. Det er ikke noe galt med det om arbeiderne har bestemt at det er greit og lederen(e) utgår fra arbeiderne, og kan fjernes av arbeiderne. Det kalles demokrati noe de fleste hater. Så lenge de har en leder de kan følge etter, er de fornøyde. Det finnes kooperativer hvor arbeiderne har valgt ledere og hvor lederne tjener mer(10-20x mer), men da er det også noe som er bestemt gjennom avstemninger, og som er mer realistisk. Bedriften styres jo på en helt annen måte enn i dag og er vansklig for alle kapitalister å forestille seg. Det er mye som er galt med dagens arbeidsplasser og verre skal det bli. Nå er det slik at det ikke er noen land i verden som har klart å innføre Sosialisme, fordi det bare har blitt diktatur, som f. eks Sovjetunionen, jeg synes noe av det Lenin sto for var bra, men mye av det var rett og slett sykt. Spania mellom 1936-1939 og Pariserkommunen i 1871 er det nærmeste man har kommet sosialisme, men de var også anarkistiske. Slik jeg ser det er det eneste gode Lenin gjorde å starte en revolusjon(noe som faktisk var nødvendig). Ellers var de tyranner. Endret 23. november 2011 av A H P 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) - Siden du sjøl regner deg som kommunist så burde det være veldig enkelt å stå sammen mot at kommunister skal stemples som spedalske Altså det har ikke generelt med at Tjen Folket er et kommunistisk parti som jeg reagerer på, men jeg reagerer på at du kontakter en som ikke engang er myndig, som du vet er medlem av et annet parti, hvorfor skulle jeg ville bil medlem av Tjen Folket da jeg allerede har funnet mitt parti? Jeg synes det er krenkende at du faktisk prøvde å rekruttere meg, fordi du viste at jeg er medlem av Rødt Ungdom. Slik jeg ser det er det eneste gode Lenin gjorde å starte en revolusjon(noe som faktisk var nødvendig). Ellers var de tyranner. Var det ikke heller folket selv som ville ha et fritt land? Har egentlig ikke satte meg inn i dette med Oktoberrevolusjonen. Må si jeg synes den revolusjonen ligner veldig på det som skjer i Egypt... Endret 23. november 2011 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Populært innlegg PSV Skrevet 23. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. november 2011 Haha, en sosialist som er for frihet? Dette må jeg følge med på. 11 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 PSV og andre, dropp diskusjonen om SV er for frihet eller ikke. Det er off-topic, lag heller en ny tråd. Om jeg ser flere innlegg over hva dere mener om sosialister vil jeg rapportere det. Jeg vil helst se svaret fra Kjell Gunnar. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Jeg vil helst se svaret fra Kjell Gunnar. Han svarte på side 1. Endret 24. november 2011 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg vil helst se svaret fra Kjell Gunnar. Han svarte på side 1. Sant, men så svarte du han, og jeg vil heller se hva han skriver tilbake. Ihvertfall, så bør den tråden være en diskusjon rundt SOS rasisme, og ikke om SV/rødt støtter frihet eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg vil helst se svaret fra Kjell Gunnar. Han svarte på side 1. Sant, men så svarte du han, og jeg vil heller se hva han skriver tilbake. Ihvertfall, så bør den tråden være en diskusjon rundt SOS rasisme, og ikke om SV/rødt støtter frihet eller ikke. Enig, var liksom derfor jeg også ville at denne tråden skulle på spor. Lenke til kommentar
Kjell Gunnar Larsen Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hei - Hva er ærekrenkende ved å si fra om at Rødt i Kristiansand har utpekt svarte unge menn som potensielle voldtekstmenn? Kjell Gunnar Larsen Lenke til kommentar
Kjell Gunnar Larsen Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg synes ikke at denne typen gjorde noe galt med å sende deg en melding på den måten, det var ikke noe propaganda og hadde fint lite med SOS Rasisme å gjøre. Når de blander sin Autoritære Kommunisme med SOS Rasisme derimot, er det galt. Når og hvor har denne sammenblandingen skjedd? Mvh Kjell Gunnar Larsen Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hei - Hva er ærekrenkende ved å si fra om at Rødt i Kristiansand har utpekt svarte unge menn som potensielle voldtekstmenn? Kjell Gunnar Larsen Vel, det først man må se på er om de tar feil eller ikke. Tar de feil så kan de bedrive omdømmeskading, har de rett eller er i nøytal posisjon så er det greit. Derimot så er å anklage noen for noe de ikke gjør en forbrytelse. QED. Lenke til kommentar
Kjell Gunnar Larsen Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 - Jeg synes vel at det å legge personlige samtaler ut på nettet er simpelt. Men, på den andre siden så vil en hver nøktern person se at jeg ikke har gjort noe galt. Å legge ut fult navn er kanskje mindre greit. Men å si at du ikke har gjort noe galt, blir å ta litt hardt i. Vet ikke om tjen folket er en "studiesirkel". All skrivingen er jo bare person-info på medlemslistene. edit: nøktern, hehe. Jeg mener at du bør forsøke å forklare hva galt jeg har gjort. Jeg har oppdaga en person på Facebook som jeg mener er radikal, jeg kontakter han så via FB for å spørre han om han vil være med på en studiesirkel arrangert av Tjen Folket. Hvordan kan dette på noen måte være "mindre greit?" Mvh Kjell Gunnar Larsen Lenke til kommentar
Kjell Gunnar Larsen Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hei - Jeg synes vel at det å legge personlige samtaler ut på nettet er simpelt. Men, på den andre siden så vil en hver nøktern person se at jeg ikke har gjort noe galt. - Etter å ha sett hva du skrev på Facebook så oppfatta jeg deg som en radikal person, derfor spurte jeg om du ville bli med på studiesirkel. Hva er galt med det? - Ingenting er galt med det, det er lov å spørre folk om de vil være med på ting. Jeg har sjølsagt akkurat samme retten som alle andre til å være politisk aktiv sjøl om jeg også er aktiv i SOS Rasisme. - Siden du sjøl regner deg som kommunist så burde det være veldig enkelt å stå sammen mot at kommunister skal stemples som spedalske. Det kan fort slå tilbake mer på deg enn på meg. Kjell Gunnar Larsen Dette ble veldig interessant Kjell, fordi jeg regna ikke med at du kom til å dukke opp her. Men jeg er IKKE en radikal person, jeg er en Sosialist, og ikke en Kommunist. Jeg er imot deres prinsipper og meinger som f. eks "væpna revolusjon" fordi jeg synes det er galt. Og en ting TIL: du og SOS Rasisme har brutt loven, så nå kan dere ikke bruke 'ikke skyldig til motsatte er bevist fordi det er nå bevist. Det kan fort slå tilbake mer på deg enn på meg. En ting til, jeg svarer nå tilbake mot deg, og JEG kaller det radikal. Og jeg oppfatter deg som truende overfor meg. Hei igjen - Sånn at du la ut et personangrep på meg, uten i det minste å gjøre meg oppmerksom på dette? Synes du det er en bra stil? - Som du og sikkert alle andre skjønner så veit jeg hva du heter, men jeg har ikke lagt ut ditt navn her. Jeg har aldri drevet med overraskende personangrep og har heller ikke tenkt å gjøre det i fremtida. - Ja, SOS Rasisme som jeg har vært medlem av siden 1985 og aktiv i siden 1988 har blitt dømt i et sivilt søksmål til å tilbakebetale penger til LNU. Dette var et sivilt søksmål og ikke en straffesak.Vi er veldig uenig i denne dommen, vår argumentasjon er lagt ut her: http://www.sos-rasisme.no/sentralt/view/14736 For å bare ta kortkortkort versjonen av dette så finner vi det å bli dømt for en praksis som revisor ga oss grønt lys for rimelig sjokkerende. - Jeg har aldri opptrått truende overfor deg, hva skulle jeg forresten ha å vinne på det? Jeg har påpekt at du bærer ved til antikommunismens bål og at det bålet kan svi deg mer enn det svir meg. Er det truende at jeg påpeker at dine egne handlinger kan slå tilbake mot deg sjøl? Mvh Kjell Gunnar Larsen 1 Lenke til kommentar
Kjell Gunnar Larsen Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 - Siden du sjøl regner deg som kommunist så burde det være veldig enkelt å stå sammen mot at kommunister skal stemples som spedalske Altså det har ikke generelt med at Tjen Folket er et kommunistisk parti som jeg reagerer på, men jeg reagerer på at du kontakter en som ikke engang er myndig, som du vet er medlem av et annet parti, hvorfor skulle jeg ville bil medlem av Tjen Folket da jeg allerede har funnet mitt parti? Jeg synes det er krenkende at du faktisk prøvde å rekruttere meg, fordi du viste at jeg er medlem av Rødt Ungdom. Hei - På meg virka du som en person som tok en rekke klare standpunkt som jeg var enig med deg i, derfor ble du kontakta. Folk må sjøl bestemme hvilke organisasjoner de ønsker å være med i, men folk som er med i en organisasjon har sjølsagt rett til å forsøke å påvirke andre til å gå over til dem. Det som du ble "utsatt" for er noe som tusenvis av folk blir "utsatt" for hver eneste dag. Jeg jobba i mange år med å verve folk til fagforeninger, ikke alle sa ja, men jeg hørte aldri noen sutring om at det var fælt å bli forsøkt verva til en fagforening. - Det er stadig vekk folk som er medlemmer i Rød Ungdom, som kontakter Tjen Folket og går over til oss. - Jeg visste ikke da jeg skrev denne meldingen til deg på FB at du var medlem av Rød Ungdom, men det hadde heller ikke vært avgjørende. Slik jeg ser det er det eneste gode Lenin gjorde å starte en revolusjon(noe som faktisk var nødvendig). Ellers var de tyranner. Var det ikke heller folket selv som ville ha et fritt land? Har egentlig ikke satte meg inn i dette med Oktoberrevolusjonen. Må si jeg synes den revolusjonen ligner veldig på det som skjer i Egypt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Hei - Jeg synes vel at det å legge personlige samtaler ut på nettet er simpelt. Men, på den andre siden så vil en hver nøktern person se at jeg ikke har gjort noe galt. - Etter å ha sett hva du skrev på Facebook så oppfatta jeg deg som en radikal person, derfor spurte jeg om du ville bli med på studiesirkel. Hva er galt med det? - Ingenting er galt med det, det er lov å spørre folk om de vil være med på ting. Jeg har sjølsagt akkurat samme retten som alle andre til å være politisk aktiv sjøl om jeg også er aktiv i SOS Rasisme. - Siden du sjøl regner deg som kommunist så burde det være veldig enkelt å stå sammen mot at kommunister skal stemples som spedalske. Det kan fort slå tilbake mer på deg enn på meg. Kjell Gunnar Larsen Dette ble veldig interessant Kjell, fordi jeg regna ikke med at du kom til å dukke opp her. Men jeg er IKKE en radikal person, jeg er en Sosialist, og ikke en Kommunist. Jeg er imot deres prinsipper og meinger som f. eks "væpna revolusjon" fordi jeg synes det er galt. Og en ting TIL: du og SOS Rasisme har brutt loven, så nå kan dere ikke bruke 'ikke skyldig til motsatte er bevist fordi det er nå bevist. Det kan fort slå tilbake mer på deg enn på meg. En ting til, jeg svarer nå tilbake mot deg, og JEG kaller det radikal. Og jeg oppfatter deg som truende overfor meg. Hei igjen - Sånn at du la ut et personangrep på meg, uten i det minste å gjøre meg oppmerksom på dette? Synes du det er en bra stil? - Som du og sikkert alle andre skjønner så veit jeg hva du heter, men jeg har ikke lagt ut ditt navn her. Jeg har aldri drevet med overraskende personangrep og har heller ikke tenkt å gjøre det i fremtida. - Ja, SOS Rasisme som jeg har vært medlem av siden 1985 og aktiv i siden 1988 har blitt dømt i et sivilt søksmål til å tilbakebetale penger til LNU. Dette var et sivilt søksmål og ikke en straffesak.Vi er veldig uenig i denne dommen, vår argumentasjon er lagt ut her: http://www.sos-rasisme.no/sentralt/view/14736 For å bare ta kortkortkort versjonen av dette så finner vi det å bli dømt for en praksis som revisor ga oss grønt lys for rimelig sjokkerende. - Jeg har aldri opptrått truende overfor deg, hva skulle jeg forresten ha å vinne på det? Jeg har påpekt at du bærer ved til antikommunismens bål og at det bålet kan svi deg mer enn det svir meg. Er det truende at jeg påpeker at dine egne handlinger kan slå tilbake mot deg sjøl? Mvh Kjell Gunnar Larsen Først og fremst vil jeg beklage at jeg la ut denne meldingen på dette forumet, det var barnslig av meg. Men at jeg personangrepet deg er feil, jeg har aldri angrepet deg personlig, så det er en løgn. Du er en offentlig person, og derfor burde det være på sin plass at du også kan kritiseres, før du snakker en hua med tull om at jeg er en kommunist hater, fordi det er jeg ikke, men jeg er imot din politiske 'gruppe'. Dere snakker tull om Rødt og RU fordi dere selv ble ekskludert fra partiet, og kommer med påstander ut av det blå, hvis man skal beskylde noen for noe, så er det deg og dine likesinnede som mener det er rett å lyve om medlemstall, lyve om grunnene til at dere ble ekskludert. Pluss, har ikke jeg lov å bli krenket over at du snakker tullprat om mitt parti, og faktisk prøver å få meg over til deres 'side'? Det kan fort slå tilbake mer på deg enn på meg. Dette ser jeg på som truende. - Sånn at du la ut et personangrep på meg, uten i det minste å gjøre meg oppmerksom på dette? Synes du det er en bra stil? Nei, jeg ble bare litt overrasket over hvor fort det tok deg å finne denne tråden, har ikke noe imot at du forsvarer deg mot mine påstander. - På meg virka du som en person som tok en rekke klare standpunkt som jeg var enig med deg i, derfor ble du kontakta. Folk må sjøl bestemme hvilke organisasjoner de ønsker å være med i, men folk som er med i en organisasjon har sjølsagt rett til å forsøke å påvirke andre til å gå over til dem. Det som du ble "utsatt" for er noe som tusenvis av folk blir "utsatt" for hver eneste dag. Jeg jobba i mange år med å verve folk til fagforeninger, ikke alle sa ja, men jeg hørte aldri noen sutring om at det var fælt å bli forsøkt verva til en fagforening. - Det er stadig vekk folk som er medlemmer i Rød Ungdom, som kontakter Tjen Folket og går over til oss. Jeg mener det er galt når du oppsøker en som faktisk er i et annet parti, og som faktisk ikke er er interessert. Grunnen til at jeg aksepterte deg som 'venn' på Facebook var fordi jeg viste du var medlem (og leder av SOS), hadde jeg vist at du skulle prøve å verve meg ville jeg ikke gidda å lagt deg til. Du kan ikke bruke SOS som er verv organisasjon da det ikke er oppgaven til organisasjonen å verve folk til Tjen Folket.. Det er faktisk det jeg reagerer på, at du og 'Tjen folket' misbruker SOS økonomisk, så vel som å prøve å verve andre til en annen parti, ser du ikke noe galt med det? Pluss jeg kontakte deg ikke, du kontakta meg. Btw, har du bevis på disse anklagene: "Rødt i Kristiansand har utpekt svarte unge menn som potensielle voldtektsmenn"? Endret 29. november 2011 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå