Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kviser og arr rundt haken

Se7s

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har slitt med kviser i rundt 3 år nå.

Det begynte i det lille, med relativt få, men veldig store kviser, for så å bli værre og værre, før det hele tok glatt av i sommer, da jeg var på ferie i Egypt. Noen som har erfaring med svære kviseutbrudd når de er på ferie, og er sjansen stor for at de kommer tilbake neste sommer, da jeg igjen reiser sørover?

Da jeg kom hjem, dro jeg til legen en tur og fikk utdelt en recept på Tetralysal og Epiduo som hjalp mye, og kvisene komme nå ganske sjeldent. Jeg merker dog at om jeg går en dag eller to uten å bruke noen form for anti-kvisemiddel, spretter det frem noen kviser.

Men jeg har enda en masse ekle arr som hovedsaklig er like under munnen og ned til haken. Arrene ligger som en klase med bulker og dekker en stor del av området under munnen. Arrene er så tydelige at jeg av og til bare har lyst til å grave meg ned og de påvirker virkelig mitt sosiale liv.

Dette leder til mine siste spørsmål: Vil slike arr forsvinne? Og finnes det noen behandling som fjerner eller gjør arrene betraktelig mindre synlige?

Takker for seriøse og hjelpsomme svar :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, fant noe nyttig der.

Men mine to viktigste spørsmål er ennå ikke besvart: kommer kvisene tilbake når jeg igjen beveger meg ut i sola, og forsvinner arrene (eventuellt hvilke behandlinger hjelper å fjerne dem)?

Ser forresten at jeg beskrev arrene som "bulker", mente egentlig humper som peker utover. :no:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar, fant noe nyttig der.

Men mine to viktigste spørsmål er ennå ikke besvart: kommer kvisene tilbake når jeg igjen beveger meg ut i sola, og forsvinner arrene (eventuellt hvilke behandlinger hjelper å fjerne dem)?

Ser forresten at jeg beskrev arrene som "bulker", mente egentlig humper som peker utover. :no:

Jeg tror ikke det var sola i Egypt som gjorde utslaget, må ha vært en annen faktor, kanskje maten? (Ren gjetning.)

Humpene pleier å forsvinne av seg sjøl etter litt tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...