Voqazi Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Hei! Vurderte å oppgradere PC-en min en stund, men fant ikke ut hvilke komponenter jeg allerede har, så ga rett og slett opp. Prøvde alt fra "device manager" til å laste ned ulike programvarer for å oppsummere hardware, men endte alltid opp med følgende resultat: http://i.imgur.com/DJnpA.png Enkelte ting vises kun som 'Unknown' og 'Ukjent' og jeg får aldri oppgitt hvilket skjermkortmodell jeg har. Har lite erfaring med alt innen hardware så er litt tvilsom til å åpne PC-en og skikke Vises ikke på bildet, men min nåværende prosessor er Intel® Core2 CPU 6420 @ 2.13GHz. Tenker bare å selge den til en kompis for en billig penge. Begynner å bli gammel, men kjører Skyrim på Medium/High settings med rundt 20-30 fps (sliter litt med Battlefield 3 though, selv på Low settings) Tok en titt innom Komplett og la fort merke til 'Komplett Crazy Christmas Gamer'. Er selv student med deltidsjobb, så har ikke all verdens med penger, så 'Xtreme Gaming PC-er' til 20 000,- er ikke særlig aktuelt. Likevel var ikke tilbudet det helt optimale så klikket meg inn på 'Konfigurer selv og velg tilbehør'. Som sagt har jeg ikke så mye peiling på hardware, men klarte å komme fram til noe jeg synes så bra ut. Bedre enn det jeg allerede har, ville jeg tro: Kabinett: Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black Strømforsyning: Silver Power SP-SS500 500W PSU Prosessor: Intel® Core i7-2600K Processor Hovedkort: MSI H61MU-E35 B3, Socket-1155 Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Skjermkort: Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX Optisk leser/brenner: Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S Harddisk SSD: Corsair SSD Force Series 3, 60GB SSD-harddiskramme: OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA Harddisk: Seagate Barracuda® 500GB Tastatur: Microsoft OEM Wired Desktop 400 Operativsystem: MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus: Garanti: Garanti 3 år Pris: 11.158,98 NOK Har da et par spørsmål jeg må stille før jeg faktisk bestemmer meg for å bestille: Er dette en god Gamer-PC? Har jeg gjort noen dumme valg? Kan noe endres, gjøres bedre? Noe annet som er anbefalt? Jeg ønsker egentlig ikke en høyere pris, men kan strekke meg litt hvis det virkelig er noe viktig. Endret 22. november 2011 av Voqazi Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Hvis du ikke skal drive med videoredigering ville jeg byttet til i5-2500k. Pengene du sparer på dette ville jeg satt i et bedre hovedkort, ASUS P8Z68-V PRO er et bra valg. Du må nok ha mer watt. Jeg er litt usikker på hva folk vil anbefale, så jeg lar noen andre ta dette. Til slutt ville jeg anbefalt deg å gå for Fractal Design Define R3 kabinettet. Endret 22. november 2011 av Student of Life Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hvis den kjører Skyrim og tildels BF3 så er det mye som tyder på at du muligens bare behøver og oppgradere grafikkortet og muligens kjøpe 4gb minne til. Lenke til kommentar
Voqazi Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Hvis du ikke skal drive med videoredigering ville jeg byttet til i5-2500k. Pengene du sparer på dette ville jeg satt i et bedre hovedkort, ASUS P8Z68-V PRO er et bra valg. Du må nok ha mer watt. Jeg er litt usikker på hva folk vil anbefale, så jeg lar noen andre ta dette. Til slutt ville jeg anbefalt deg å gå for Fractal Design Define R3 kabinettet. Takk for svar! Noen som kan anbefale strømforsyning? Hvis den kjører Skyrim og tildels BF3 så er det mye som tyder på at du muligens bare behøver og oppgradere grafikkortet og muligens kjøpe 4gb minne til. Hvis jeg eventuelt skal oppgradere, kan jeg da kjøpe et hvilket som helst skjermkort? Kommer den til å passe i min PC? Endret 22. november 2011 av Voqazi Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Du må finne ut hvilken cpu du har da det bestemmer hvor bra skjermkort du kan stappe inn. Det finnes software som finner ut alt slikt. Jeg husker ikke navnet på noen slike nå, men det er mulig SiSoft Sandra fremdeles eksisterer og det var lagd for oppgaven. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 CPU-Z vil gi deg litt mer info. Angående valgene dine. Det er allerede bemerket, men jeg ønsker å utdype det litt. Prosessoren du har valgt er mer rettet mot arbeidsoppgaver enn spilling og en i5-2*** er et bedre valg. Du har også valgt en "K" prosessor. Disse er lette å overklokke, sett at du velger riktig hovedkort. Hovedkortet du valgte har H61 brikkesettet (du ser "H61" i navnet). Om du ønsker muligheten for å overklokke må du ha brikkesettet P67 eller Z68. -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå