Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC klarer ikke slette filer?

Anbefalte innlegg

Hei. Har da installert et program som jeg vil nå slette. går på "avinstaller programmer", trykker på avinstaller, så kommer det opp melding om at den ikke finner fileplassering, og det eneste jeg kan er å trykke på ok(?)....... det er ingen filer i mappen hvis jeg går til mappen på dashbordet, så jeg skjønner ingen ting.

noen som vet om en løsning? er litt irriterrende å ha en mappe uten funskjon som bare er der, som jeg ikke får sletta :p

Endret av DOG_50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok et virus som har laget et ''skjold'' om du vil, som gjør at du ikke får slettet det uten administratorprivelegier, noe som kan oppnås ved å starte datamaskinen i sikkerhetsmodus, og slette direktivet via Cmd.

okei, har ikke så mye peiling ang slike ting, kan du forklare litt bedre om hvordan jeg starter PCen i sikkerhetsmodus, og om å slette via Cmd(?) :blush:

Men du sier at det kan være et virus? Men det ser ikke ut som den gjør så veldig mye med PCen akkurat, men skal prøve å skanne pcen eln, å prøve på nytt :thumbup:

Det var snakk om et mod-program til GTASA, hvis det har noe å si. Kan det være noe med at jeg først sletta alt i mappene manulet, så gikk til "avinstaller programmer" ?

Endret av DOG_50
Lenke til kommentar
Men du sier at det kan være et virus? Men det ser ikke ut som den gjør så veldig mye med PCen akkurat, men skal prøve å skanne pcen eln, å prøve på nytt :thumbup:
Hvis antakelsen om virus viser seg være korrekt, så har virusmakerne oppnådd det de ville. Iallefall et delmål. Er de riktig heldige har de klart å tappe informasjon om deg og dine kontoer (bank, epost, fjesboka, etc).

Forresten, det mest sannsynlige er at mappen med modden din allerede er sletta manuelt, men at lenken til avinstalleringsprogrammet fremdeles ligger der.

Lenke til kommentar
Hvis antakelsen om virus viser seg være korrekt, så har virusmakerne oppnådd det de ville. Iallefall et delmål. Er de riktig heldige har de klart å tappe informasjon om deg og dine kontoer (bank, epost, fjesboka, etc).

Forresten, det mest sannsynlige er at mappen med modden din allerede er sletta manuelt, men at lenken til avinstalleringsprogrammet fremdeles ligger der.

Kan hende, men saken er at jeg ikke får sletta selve mappen manuelt... altså alt av innholdet som var der er sletta, men selve hovedmappa og mappene til tre mods slettes ikke :hrm: jeg får bare beskjed om at den ikke finner fileplassering og om at jeg skal prøve igjen, også da selve modprogrammet som jeg sletta manuelt først (alt ble sletta, bortsett fra disse tre mappene hvor selve modsa var, det var riktignok backups til modsa :) ) så er det noe som helst måte å bli kvitt dette?

Lenke til kommentar

Kjør explorer.exe opphøyet som administrator

Du har ikke det default (kun user mode rettigheter)

Dette bruker å løse problemer med tilgang (rettigheter) - om det er oppretting/sletting etc i filesystem.

Et annet trick kan være å bruke fileassasin fra malawarebytes.

http://www.malwarebytes.org/products/fileassassin

Funka ikke. Den fileassasin funka heler ikke, fordi det er kun mapper igjen, uten noen filer i :/

Lenke til kommentar

Skole PC javel - da har du vel ikke lokal administrator rettigheter da.

Vanlig på skole PC'r er at du er kun vanlig standard user med din login - PC'e er managed av skolens IT og domene.

Da kan jeg ikke hjelpe deg med 'ownership' og slikt da man ikke har tilganger til administrasjon.

Hmm ja, da får vel mappa bare bli der :ph34r: men jeg skjønner ikke helt hva som er så vanskelig med å slette en mappe da :hrm:

Men takk for all hjelpen og infoen :thumbup:

Endret av DOG_50
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...