Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er løpet kjørt?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 15 år gammel gutt som går 1. året på VGS. For et par-tre uker siden tok jeg kontakt med ei jente i språk-klassa, via Facebook. Jeg hadde såvidt hilst på henne før, jeg syntes hun virka som en trivelig jente, og bestemte meg for å bli bedre kjent med henne. Praten gikk lett, og alt var topp.

Det gikk likevel en stund før jeg fikk prata noe som helst med henne i virkeligheten (tror det var rundt en uke). Det var fordi det var vanskelig å komme innpå henne, pga. vennine hennes som var stadig rundt henne. Jeg fortalte det til henne, kan ha vært et dårlig valg, men gjort er gjort. Vi avtalte å møtes i den korte pausa i språk-timen, men det ble selvfølgelig noe tull, og vi fikk aldri pausa.

Jeg mannet meg likevel nok opp til å prate med henne en dag. Hun virka ålreit, vi hadde kun en veldig kort samtale, men det var fordi jeg måtte til timen. Den andre gangen virket det som om hun ikke hadde noe lyst til å prate med meg. Vi har også hilst på hverandre i gangen til tider, jeg har pleid å smile til henne, og hun har smilt tilbake. Jeg er likevel veldig usikker på om hun smiler for å være høflig, eller fordi hun er någenlunde interessert. Jeg prata med henne idag også, og hun virka ikke særlig interessert. Hun ga meg nokså korte svar, og da jeg prata med henne, gikk hun bort med en gang noen sa noe til henne.

I mellomtida har jeg også prata litt mer med henne på nett. Der gikk det greit en stund, men i det siste virka hun mindre pratsom. Hun har tid til tider ikke svarte på meldinger i det hele tatt, men vi prater for det meste på Facebook, og den chaten er ikke helt til å stole på. Vi prata også én gang på MSN, men siden den gang har jeg aldri sett henne logge på igjen.

Nå som dere vet litt om hva som har skjedd, håper jeg at dere kan svare på følgende spørsmål:

- Er løpet kjørt? Er hun totalt uinteressert, eller kan jeg på en eller annen finurlig måte klare å vinne henne?

- Hvis det enda er håpe i den hengende snora, hva burde jeg gjøre? Prata mer med henne på Facebook, evt. avtale å være sammen i et matfri? Eller burde jeg kun prate med henne i virkeligheten? Jeg har egentlig aldri fått noen ordentlig samtale med henne i virkeligheten,og det er veldig synd, for hvis jeg hadde fått det i begynnelsen, hadde ting kanskje gått veien.

- Hvor gikk jeg galt? Det er kjekt å vite hvis skal prøve meg på ei anna jente. Jeg tror det i alle fall gikk for lang tid mellom Facebook-praten, og praten i virkeligheten.

Postet av anonym: 4745adc1c28be2139c414c538e143c6d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jente så vil jeg si at hun dessverre virker uinteressert. Hadde hun vært interessert så hadde hun fortsatt å snakke med deg selv om noen andre snakket til deg, hun hadde svart masse tilbake når dere chatter, hun hadde selv tatt initiativ til å chatte osv.

Tror du har rett i at du bør bruke mindre tid på Facebook, det kan jo være en grei introduksjon til "hei, jeg er blablabla" og kanskje ett par meldinger, men så bør du ta det raskt videre.

Husk at jenter som er 15-16 ombestemmer seg ofte da, så det kan nok være at du støter på mange jenter som virker interessert, for så å gå motsatt vei. Det blir bedre med årene ;)

Lenke til kommentar

Som jente så vil jeg si at hun dessverre virker uinteressert. Hadde hun vært interessert så hadde hun fortsatt å snakke med deg selv om noen andre snakket til deg, hun hadde svart masse tilbake når dere chatter, hun hadde selv tatt initiativ til å chatte osv.

Tror du har rett i at du bør bruke mindre tid på Facebook, det kan jo være en grei introduksjon til "hei, jeg er blablabla" og kanskje ett par meldinger, men så bør du ta det raskt videre.

Husk at jenter som er 15-16 ombestemmer seg ofte da, så det kan nok være at du støter på mange jenter som virker interessert, for så å gå motsatt vei. Det blir bedre med årene ;)

(TS)Jeg tror du har rett. Er det bare å kaste inn håndkleet? Som nevnt i førsteposten, tror jeg kanskje en ordentlig samtale mellom meg og jenta kunne ha fungert, men det er kanskje best å gi seg mens leken er god.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Er det bare å kaste inn håndkleet? Som nevnt i førsteposten, tror jeg kanskje en ordentlig samtale mellom meg og jenta kunne ha fungert, men det er kanskje best å gi seg mens leken er god.

Ta noen dagers pause.

Av og til så driter man seg litt ut når man snakker med noen på nett, ansikt til ansikt eller hva man nå gjør, men sånn er det bare. Hvis du avventer litt og heller tar kontakt om noen dager, så tror jeg kanskje det vil gå bedre. Hvis du lar være å skrive til henne i noen dager, så vil det også ha gått lengre tid siden sist (og ikke bare 12-15 timer liksom), og da har det kanskje skjedd litt mer i mellomtiden som dere kan prate om i tillegg.

Hver gang jeg skriver noe dumt til ei på nettet (jeg er ikke bestandig noen Don Juan på Facebook når jeg begynner å bli overtrøtt) så dropper jeg å ta kontakt i noen dager. Når jeg så tar kontakt så er jenta som regel like glad igjen og nye, morsomme samtaler venter :)

Det som også er en viktig leveregel når det gjelder nettprat, er at du ikke nødvendigvis MÅ prate med henne fra du kommer hjem fra skolen og til du går og legger deg. Ved å prøve å tvinge fram en samtale slik, så vil man utrolig lett fylle chattevinduet med utrolig mye uinteressant snikksnakk for å få praten til å gå. Har gått i den fella før, hehe. Noen dager blir samtalene korte og kanskje ikke så morsomme, mens dere andre dager igjen kanskje snakker lenge og har det kjempemorsomt. Å sånn går no dagan ^^,

Men liker egentlig bedre å snakke med noen ansikt til ansikt..

Lenke til kommentar
Er det bare å kaste inn håndkleet? Som nevnt i førsteposten, tror jeg kanskje en ordentlig samtale mellom meg og jenta kunne ha fungert, men det er kanskje best å gi seg mens leken er god.

Ta noen dagers pause.

Av og til så driter man seg litt ut når man snakker med noen på nett, ansikt til ansikt eller hva man nå gjør, men sånn er det bare. Hvis du avventer litt og heller tar kontakt om noen dager, så tror jeg kanskje det vil gå bedre. Hvis du lar være å skrive til henne i noen dager, så vil det også ha gått lengre tid siden sist (og ikke bare 12-15 timer liksom), og da har det kanskje skjedd litt mer i mellomtiden som dere kan prate om i tillegg.

Hver gang jeg skriver noe dumt til ei på nettet (jeg er ikke bestandig noen Don Juan på Facebook når jeg begynner å bli overtrøtt) så dropper jeg å ta kontakt i noen dager. Når jeg så tar kontakt så er jenta som regel like glad igjen og nye, morsomme samtaler venter :)

Det som også er en viktig leveregel når det gjelder nettprat, er at du ikke nødvendigvis MÅ prate med henne fra du kommer hjem fra skolen og til du går og legger deg. Ved å prøve å tvinge fram en samtale slik, så vil man utrolig lett fylle chattevinduet med utrolig mye uinteressant snikksnakk for å få praten til å gå. Har gått i den fella før, hehe. Noen dager blir samtalene korte og kanskje ikke så morsomme, mens dere andre dager igjen kanskje snakker lenge og har det kjempemorsomt. Å sånn går no dagan ^^,

Men liker egentlig bedre å snakke med noen ansikt til ansikt..

(TS) Jajo, kan da prøve å vente til mandagen eller noe. Tror ikke jeg har sagt noe dumt, men kanskje hun bare trenger ei pause. Har forsåvidt venta litt mellom hver gang jeg har snakket med henne også, som regel 2 dager minst. Kan prøve å ta opp at vi aldri får tid til å prate på skolen, og at vi burde sette av et matfri til å bli bedre kjent. Hvis hun tviler, skal jeg ikke plage henne lenger.

Lenke til kommentar

(TS) Jajo, kan da prøve å vente til mandagen eller noe. Tror ikke jeg har sagt noe dumt, men kanskje hun bare trenger ei pause. Har forsåvidt venta litt mellom hver gang jeg har snakket med henne også, som regel 2 dager minst. Kan prøve å ta opp at vi aldri får tid til å prate på skolen, og at vi burde sette av et matfri til å bli bedre kjent. Hvis hun tviler, skal jeg ikke plage henne lenger.

Med å si noe dumt så mener jeg ikke nødvendigvis at man har disset mammaen hennes eller noe, men at hvis man som nevnt prøver å tvinge fram en samtale så blir man gjerne litt kjedelig å snakke med :p

Hvis dere har en samtale på Facebook og hun slutter å skrive, så betyr det ikke nødvendigvis at du plutselig har blitt ræva å prate med. Kanskje hun heller ikke har noe å prate om akkurat da.

Men hvis du vil prate med henne så ville jeg droppet å nevne at dere får så lite tid til å prate på skolen, for da høres det nesten ut som dere er i et forhold allerede :tease:

Gjør det enkelt! "Hei, kan jeg sette meg her med deg litt? Hvordan har dagen din vært sålangt?" ^^,

Ikke snakk så mye om at dere får lite tid til å prate på skolen. Hvis hun skjønner at målet ditt med dagen er å snakke med henne, så kan hun kanskje bli litt skeptisk... Masing er ikke så attraktivt, hehe.

Men jeg er litt nyskjerrig. Hvordan går samtalene deres på Facebook og på skolen? Hva prater dere om?

Lenke til kommentar

Med å si noe dumt så mener jeg ikke nødvendigvis at man har disset mammaen hennes eller noe, men at hvis man som nevnt prøver å tvinge fram en samtale så blir man gjerne litt kjedelig å snakke med :p

Hvis dere har en samtale på Facebook og hun slutter å skrive, så betyr det ikke nødvendigvis at du plutselig har blitt ræva å prate med. Kanskje hun heller ikke har noe å prate om akkurat da.

Men hvis du vil prate med henne så ville jeg droppet å nevne at dere får så lite tid til å prate på skolen, for da høres det nesten ut som dere er i et forhold allerede :tease:

Gjør det enkelt! "Hei, kan jeg sette meg her med deg litt? Hvordan har dagen din vært sålangt?" ^^,

Ikke snakk så mye om at dere får lite tid til å prate på skolen. Hvis hun skjønner at målet ditt med dagen er å snakke med henne, så kan hun kanskje bli litt skeptisk... Masing er ikke så attraktivt, hehe.

Men jeg er litt nyskjerrig. Hvordan går samtalene deres på Facebook og på skolen? Hva prater dere om?

(TS)Takk for nyttige råd! :) Øhm, på Facebook pleide vi å begynne med å snakke om skolen, og så spant det over til alt mulig rart. Hun fortalte meg tilogmed noen ting som kan være flaut, det er kanskje et godt tegn. På skolen har vi nesten ikke fått prata, og de få gangene vi har gjort det, snakket vi for det meste om skoleting. Bortsett fra én gang, tror jeg, hvor jeg fortalte henne noe morsomt, som hun lo av.

Lenke til kommentar

(TS)Liten oppdatering. Har ikke hatt en eneste samtale med jenta IRL siden sist tirsdag. Prata såvidt med henne på FB idag. Hun ga meg ikke utrolige korte svar, og hun svarte nokså kjapt, og det er alltids positivt. Det ble likevel en veldig kort samtale, hun måtte visst lese til en prøve (hun sa hvilken prøve det var også, så hun fant ikke bare på noe helt vilt i alle fall). Kan ha vært en unnskyldning, men jeg vet ikke. Har også tatt henne i å stirre på meg opptil flere ganger, omtrent hver gang jeg kaster et blikk på henne, ser hun allerede på meg. Kanskje er hun en av de som stirrer på alle, eller så kan det ha vært helt tilfeldig, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...