Gå til innhold

Hvor er det økonomisk fornuftig å legge seg?

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på PC deler og da kommer spørsmålet. Hvor legger man seg i pris for at det er mest fornuftig og økonomisk pris over litt tid.

En PC som skal dra spill og alt som er på markedet nå. (på maks settings og smooth?)

Setter man sammen selve PC, så kan man dra det meste for ca 7-8 tusen(?) (eksempel: Black Rafinery)

Så går det 1 år og nye spill kommer - klarer en slik maskin å dra disse greit?

2 år?

Skal man legge på slik at PC koster ca 10 tusen istedet ... holder den lenge i utvikling på spill og kjører disse greit i forhold?

Eller skal man øke til 12-14 tusen - hvor lenge klarer den å henge med?

Eller lønner det seg å gå for 7-8tusen og heller kjøpe ny 7-8 tusens maskin når behov er der?

Eller lønner det seg å heller bare oppgradere del for del?

Er det noen som har regnet på dette og som vet hva som er mest fornuftig økonomisk sett?

(fant ingen egen PC kategori under Data, bare bærbar, mac osv, så håper denne havner riktig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delene holder i 3-4 år. bruker du 25tusen holder det stort sett ikke noe lengre

At dele holder i 3-4 år er vell feil, for meg holder det rundt 2 år, men det er fordi jeg skal prøve og ha bra grafikk på de fleste nye spill. Men du er kanskje ikke så opptatt av god grafikk på nye spill.

Men til TS, hvis man hvil at en pc skal vare lenge så må det times bra. Og hvis du kjøper en pc til 7k istedenfor 14k betyr jo det at du kan kjøpe en ny etter ett/to år.

Men hva skal du bruke pcn til, hvilket spill spiller du, redigerer du mye osv.

Lenke til kommentar

Som sagt, så er det mest ment på spill og da de mest krevende spillene, da man ikke vet hvilke spill man liker/vil ha, så maskin må tåle disse.

Sønnen skal vel kjøpe seg maskin til spilling etter konfirmasjon og da er jeg litt rådvill i om jeg skal anbefale en maskin som klarer disse spillene + litt over, eller om jeg skal anbefale å ta i litt mer. Om han skal satse på å skifte deler, eller skifte ut hele når behov er der atter igjen.

Sannelig ikke lett å vite hva som er mest fornuftig og økonomisk. Han har vel muligens mest lyst på en skikkelig gamer PC som virkelig er kraftig, men jeg vet ikke om dette er særlig fornuftig over tid - derfor jeg spør. (men det blir kanskje mest synsing fra de fleste og ingen som egentlig har klart å sette opp et regnestykke på det?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...