Broseen Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hei. Noen her som har vært i Tyrkia (Antalya) i april måned? Hvordan er temperaturen, går det an å bade? Påsken kommer jo første uka i april i år, så tenkte at det kanskje blir litt kjølig så tidlig på våren? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Har akkurat undersøkt det, da jeg har noen venner som skal nedover også i april. Har familie i området. Var der selv i september, og da hadde vi over 30 grader. De sier om april: det kan være 15 grader, men det kan også være 25. Det svinger. Mine venner som skal avsted, skal bo på hotell, og der vil de ha oppvarmet vann i poolen. Endret 22. november 2011 av tukols Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Ok, da høres det ut som sjansespill. Får helelr kikke på Kanariøyene tror jeg Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Var i Tyrkia i påsken for 6 år siden, da var det varmt og godt i lufta (ikke for varmt, som det er i auguszt), men vannet var fortsatt en smule kaldt, så det var kjekt å ha hotell med basseng. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 I Antalya er det 12-21 i luften, 18 i vannet og 8 timers sol På Grand Canaria er det 16-23 i luften, 18 i vannet og 6 timers sol. Man må altså begge steder ta med noe litt varmt å ha på om kvelden og velge et hotell med oppvarmet basseng om man ønsker å bade. Til sammenligning har Aqaba 18-31 i luften, 24 i vannet og har 10 timer sol. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 3. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2011 Har vært på sørsiden av Tenerife i julen, og da gikk det greit å bade selv om det var litt kjølig vann. Om kvelden trengte man en tynn genser. Holder det seg like kjølig så langt utpå våren? Jeg vet Kanariøyene ikke har så stor forskjell i temperatur (årstidene) men trodde det var noe varmere i april..? Edit; Googlet litt, middeltemperaturen er bare en grad høyere i april i forhold til desember. Men vannet må vel være noe varmere? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Kanariøyene har en kald havstrøm nordfra så havet blir aldri skikkelig varmt der. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Hmmm... Lite attraktivt om sommeren da....for min del Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Mange synes det er greit med 23-24 grader i vannet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Man har samme fenomen, men enda sterkere i Los Angeles hvor sjøtemperaturen varierer fra 14 til 20 gjennom året. Noen klarer likevel også å bade der. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Er vell norsk sommer det nede i april, så jeg kommer ikke til å reise dit i påsken. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå