stinger82 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hei. Har et ganske enkelt spørsmål her. Har en Audi A4 som er 4 år gammel som nybilgarantien har gått ut på, men som kjøpsloven dekker. Har en ting som skulle vært fikset, og møller har godtatt dette uten form form diskusjon. Men problemet er bare jeg må kjøre 15 mil for å komme til nærmeste audi-forhandler. Kan jeg kreve av (audi-norge?) at noen av bilforhandlerne i nærområdet fikser dette? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Nei, det kan du ikke kreve. Du kan spørre forhandler om det er mulig å få til en avtale, men i hovedsak så ønsker nok importør at et autorisert Audi-verksted skal gjøre reparasjonen. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Husk at gjenomføring av avhjelp etter en reklamasjon skal foregå uten kostnad for kunden, slik at du vil få kjøregodtgjørelse for å bringe bilen til et autorisert Audi-verksted. Nå vet jeg ikke om den tusenlappen er nok til å få Audi til å velge et mer lokalt verksted, men du slipper da ivertfall kostnadene med å kjøre bilen til verkstedet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Kan eg handle bil hos en selger på andre siden av landet og kreve kostnaden ved reise til/fra dekket av selger uten unntak? Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Kan eg handle bil hos en selger på andre siden av landet og kreve kostnaden ved reise til/fra dekket av selger uten unntak? Jeg ser poenget ditt, men jeg ser for meg en ganske vanvittig prosess med å avgjøre hva som vil være rimelig mtp avstand, lokasjon osv. Her leser jeg det dog som at det er Audi Norge som har godtatt en reklamasjon, uten at selger forteller om bilen er kjøpt ny hos merkeforhandler osv. Jeg vil vel tro at Audi har en eller annen samarbeidspartner de kan henvise til, trådstarter kan jo ikke være den eneste Audi-kunden i området, og man vil vel som bilmerke kunne tilby autorisert service og garantiservice til så mange som mulig. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Oversikt over verksteder som tilhører Møller finner du her: http://www.mollerbil.no/wip4/servicebooker.epl?step1=1 Du trenger nok ikke innom et Audi verksted, men et verksted som er tilknyttet Møller. Bare ring og hør med dem om det går greit først. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Den kan ikke stemne. Kommer ikke opp en eneste forhandler i Nord-Norge :s Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Det er jo fordi det ikke er Møller som er VAG-forhandler i Nord-Norge. Sulland har Audi-forhandler i Bodø, Mo i Rana og Tromsø i hvert fall. http://www.sulland.no/forhandlere/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå