Gå til innhold

Må på autorisert audiverksted?

stinger82

Anbefalte innlegg

Hei. Har et ganske enkelt spørsmål her. Har en Audi A4 som er 4 år gammel som nybilgarantien har gått ut på, men som kjøpsloven dekker. Har en ting som skulle vært fikset, og møller har godtatt dette uten form form diskusjon. Men problemet er bare jeg må kjøre 15 mil for å komme til nærmeste audi-forhandler. Kan jeg kreve av (audi-norge?) at noen av bilforhandlerne i nærområdet fikser dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at gjenomføring av avhjelp etter en reklamasjon skal foregå uten kostnad for kunden, slik at du vil få kjøregodtgjørelse for å bringe bilen til et autorisert Audi-verksted. Nå vet jeg ikke om den tusenlappen er nok til å få Audi til å velge et mer lokalt verksted, men du slipper da ivertfall kostnadene med å kjøre bilen til verkstedet.

Lenke til kommentar

Kan eg handle bil hos en selger på andre siden av landet og kreve kostnaden ved reise til/fra dekket av selger uten unntak?

Jeg ser poenget ditt, men jeg ser for meg en ganske vanvittig prosess med å avgjøre hva som vil være rimelig mtp avstand, lokasjon osv. Her leser jeg det dog som at det er Audi Norge som har godtatt en reklamasjon, uten at selger forteller om bilen er kjøpt ny hos merkeforhandler osv.

Jeg vil vel tro at Audi har en eller annen samarbeidspartner de kan henvise til, trådstarter kan jo ikke være den eneste Audi-kunden i området, og man vil vel som bilmerke kunne tilby autorisert service og garantiservice til så mange som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...