Gå til innhold

Mulighet for reklamasjon?!

Anbefalte innlegg

Dette er saken!

Jeg kjøpte en harddisk, type WD Green Power 3Tb i Juni.

I oktober krasjet denne, og nå har jeg intet mindre enn 2 147 483 196 KB som er "bad sectors".

Dvs. jeg har ca. 700GB igjen som er brukbar plass på disken.

Selv om harddisken var full når den krasjet, har jeg fått ut det viktigste så selve harddisken har null betydning.

Eneste problemet er at i oktober steg prisene på harddisker ganske mye, og jeg lurer på hvor stor sannsynlighet det er for å kunne få dette under garanti, da jeg selv ikke har gjort noe med selve harddisken mekanisk sett!

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ødelagte sektorer er grunn til garantibytte. Bare å send den inn på reklamasjon men husk at noen diskprodusenter krever at du kjører deres testprogram først så du får en feilkode og sende med.

De aller fleste diskprodusenter har 5års garanti, men jeg har sett at eksterne disker i noen tilfeller ikke følger denne "regelen".

Lenke til kommentar

Vær sikker på at du får ny harddisk og ikkje bare pengane tilbake når du returnerer den. Komplett har nekta meg ny harddisk og heller gitt meg penger tilbake. Noko som er veldig kjipt når ein trenger lagringsplass.

Svarte, var det jeg fryktet...

Nå er jeg bekymret om mine Seagate disker i serveren sier poff...

Har en del av de som går med noen skadede sektorer men er fortsatt "Grønn" i Linux så er ikke bekymret, antallet er fortsatt stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...