Gautehuus Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Har ein liten diskusjon med ein kompis her. Me diskuterar om det skal skrivast vi etter kolonteiknet. Eg meinar at dette kan droppast, i og med at vi allereie er definert i setningsleddet som kjem før kolonspunktueringa. Han meiner at vi må stå der, sidan den førre setningen slutta, og at det difor ikkje går an å skjøne at ein fortsatt snakkar om vi. Setningen: Hva sier du til at vi går hjem til meg og gjør matte: vi legger til en seng, subtraherer klærne våre, deler leggene dine, og multipliserer. Kva er (mest) rett, evt. feil? - Takk! Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Personlig hadde jeg ingen problemer med å skjønne hvem det dreier seg om selv om man dropper vi etter kolon. Men jeg tror multiplikasjonen muligens vil bli lettere hvis man også deler lårene og ikke bare leggene! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Kunne jo like gjerne vært ment at "du legger til ..." Edit: Eller jeg Edit 2: i og med "deler leggene dine" er med, så blir vel du ute-sluttet, men jeg kan det jo være. Edit3: Jeg bare roter ser jeg. Bare se bort ifra mitt innlegg. Endret 22. november 2011 av kandasa 1 Lenke til kommentar
Gautehuus Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Takk for svar!, men er det nokon som kan gi ein teknisk analyse? Vi står der jo teknisk sett fortsatt. Den blir berre gøymd vidare i setningen, for å 1)simplifisere setningen og auke tungeflyt, og 2)for ikkje minst å leve opp til språknormer og grammatisk standard. Hva sier du til at vi går hjem til meg og gjør matte: (vi) legger til en seng, subtraherer klærne våre, deler leggene dine, og multipliserer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå