Gå til innhold

Nytt anlegg...

Anbefalte innlegg

Hei og god dag alle brukere av diskusjon.no.

Jeg har tenk meg et nytt anlegg med trøkk i, jeg har nå noen jalla høytalere. og en pioneer vsx-520 som jeg ønsker å beholde.

Jeg har sett på noen brukte høytalere på finn i prisklassen min som er 1-2000kr.

Følgende jeg har sett på er:

MGR F-Series(1500kr)

Fence Duo 30 (1 190kr)

Fence Audioboost 2010

DYNAVOICE husker ikke modell nr (1200kr)

Proson H7C 10 SAH (1 800kr)

Hadde tenkt på cerwin vega eller noe sånn men det blir for dyr for meg.

Så er det noen av dem som er å andbefale eller ikke?

Endret av wtf1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel helt ann på hva slags lydbilde man ønsker det.

Jeg har hørt litt på Fence høytalere og forsterkere og lyden er helt grei til prisen.

Det kan ikke sammenlignes med dyrt hifi utstyr men det er jo heller ikke meningen.

Den reciveren min burde vel greie å kjøre alle de høytalerene ganske bra eller er den for svak?

Lenke til kommentar

110watt er en grei styrke for små til middelstore, lettdrevne høytalere. De Fence høytalerne jeg har hørt var i denne klassen og låt egentlig slettes ikke værst.

Skal du opp i høytalere med 8" Basselementer eller større og av den mer tungdrevne sorten så vil du jo fremdeles få lyd, men lydbildet blir anstrengt og høytalerne har lettere for å brenne enn med en større forsterker.

Skal du ha lydtrykk i Cervin Vega klassen så er det rett og slett påkrevd med en god forsterker som leverer mer enn 200watt kontinuerlig pr kanal, vi snakker da om forsterkere i prisklasse rundt 8000-10000kr.

I den klassen har jeg ikke hørt noen Fence forsterkere, men veit at det finnes Fence forsterkere som egentlig er lagd for PA men som kan brukes til hifi, men jeg betviler at lydbildet blir spesielt flatterende med en PA forsterker som det faktisk er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...