Gå til innhold

Abefaling av nettverksdisk (NAS)

MrAHB

Anbefalte innlegg

Hei

Kan noen anbefale meg en nettverksdisk (NAS) til ikke så mye over 1000kr?

Ønsker helst litt fart på den, har gigabit nettverk, og ønsker helst at det er printerservere på den. Jeg kan godt sette i disker selv også, men da blir det vel fort dyrere saker kanskje?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er altså ikke ute etter en redundant løsning men en boks med plass til kun 1 disk?

Det skal bare kjøres backup på den, så redudance er ikke så viktig, men om det er USB som man kan koble til eksterne disker, så er jo det greit for ekstra sikkerhet.

Hurtighet er det viktigste.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

QNAP TS-110 Turbo NAS 1-bay with iSCSI w/printserver, backup, UPnP/DLNA, 256MB, pris 1090 er et av de kjappeste 1 bay NAS'ene. Den har også printserver. Merk at de fleste NAS selges uten disk, så du må¨påregne den ekstra utgiften.

Du kan få enkelte 2 bay NAS ned i rundt 1200-1300kr.

Vær også obs på at dette er intelligente bokser som har mye funksjonalitet og som ofte krever en UPS for å fungere optimalt uten risiko for datatap.

Lenke til kommentar

Så ikke så dum ut den der... Er den rask altså? Ser også Dlink har enkelte i samme prisklasse, men de erkanskje ikke så raske?

Grunnen til at det skal koste rundt 1000 er at det er en julepresang (til meg). Slik at om det ikke er disk i den kan jeg kjøpe dette senere.

Lenke til kommentar

At tillegssoftwaren funker klassifiserer vel ikke akkurat til noen spesiell stjerne i boka da alle produsentene har fått til dette. :thumbup:

Netgear har også ftp og web server, og en fantastisk snedig fotografidelingsapp som mildt sagt slo pusten av meg. Fantastisk enkel og kjapp og bruke og det eneste du trenger er å sende en mail til den du vil skal se bildene så funker det, det er en av de snedigste tilleggene på Netgear.

Lenke til kommentar

At tillegssoftwaren funker klassifiserer vel ikke akkurat til noen spesiell stjerne i boka da alle produsentene har fått til dette. :thumbup:

Javel? Og det er du sikker på?

Jeg har ikke testet Qnap sin mobil app, men den har iallefall tidligere fått kritikk for å fungere dårlig.

Techus hadde visst en grei app, men kun til iPhone?

På nettsiden dems står det en melding om at Android kommer snart! Men denne meldingen er fra mars i år!? Dem kommer tydelighvis ikke med oppdateringer ofte.

Så når Synology har jevnt med oppdateringer og appene dems fungerer, så synes jeg det er verdt å nevne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...