DCG Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg har noen planer om å kjøpe et ASUS Z8NA-D6 hovedkort og et Corsair Obsidian 650D kabinett. I første omgang har jeg tenkt til å kun bruke en CPU, sannsynligvis en Intel Xeon Processor E5620 og har noen spørsmål. Hvilken kjøling anbefales for denne? Jeg ser at Komplett lister noen vannkjølingssystemer for dette. Får en slik kjøler i det hele tatt plass i kabinettet? Om jeg kjøper en prossesor til senere, hvordan blir det da med plass? Er det noen andre muligheter for kjøling som ikke krever et såpass stort system? Eller burde jeg se på et annet kabinett? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 jeg tror ikke det er mulig å bruke det kortet med bare en prosessor. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 jeg tror ikke det er mulig å bruke det kortet med bare en prosessor. Jeg klarer ikke finne noe om at det ikke skal gå, heller det motsatte. Det kan jo være at man ikke får brukt alle 6 slottene til RAM uten to CPU'er. Men uansett om man må ha to eller ikke så er spørsmålet det samme. Hvordan blir det med kjøling. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg har noen planer om å kjøpe et ASUS Z8NA-D6 hovedkort og et Corsair Obsidian 650D kabinett. I første omgang har jeg tenkt til å kun bruke en CPU, sannsynligvis en Intel Xeon Processor E5620 og har noen spørsmål. Hvilken kjøling anbefales for denne? Jeg ser at Komplett lister noen vannkjølingssystemer for dette. Får en slik kjøler i det hele tatt plass i kabinettet? Om jeg kjøper en prossesor til senere, hvordan blir det da med plass? Er det noen andre muligheter for kjøling som ikke krever et såpass stort system? Eller burde jeg se på et annet kabinett? hvis du er helt sikker på at du skal bruke 2 CPUer så kan du kansje gå for "storebroren" til 650D, nemlig 800D, der har du plass til en trippel (120mm x 360mm) radiator i toppen for vannkjølig, og hvis ikke det er ok er det plass til 2x 140mm x 140mm radiatorer til (en i bunnen og en bak) og for vannkjøling ville jeg valgt techbay: http://techbay.no/category.html/vannkjoling det skal nok kunne kjøle dem ganske godt det. (men regner med at en trippel radiator holder for bare prosessorer uten grafikkort) 1 Lenke til kommentar
DCG Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Jeg har noen planer om å kjøpe et ASUS Z8NA-D6 hovedkort og et Corsair Obsidian 650D kabinett. I første omgang har jeg tenkt til å kun bruke en CPU, sannsynligvis en Intel Xeon Processor E5620 og har noen spørsmål. Hvilken kjøling anbefales for denne? Jeg ser at Komplett lister noen vannkjølingssystemer for dette. Får en slik kjøler i det hele tatt plass i kabinettet? Om jeg kjøper en prossesor til senere, hvordan blir det da med plass? Er det noen andre muligheter for kjøling som ikke krever et såpass stort system? Eller burde jeg se på et annet kabinett? hvis du er helt sikker på at du skal bruke 2 CPUer så kan du kansje gå for "storebroren" til 650D, nemlig 800D, der har du plass til en trippel (120mm x 360mm) radiator i toppen for vannkjølig, og hvis ikke det er ok er det plass til 2x 140mm x 140mm radiatorer til (en i bunnen og en bak) og for vannkjøling ville jeg valgt techbay: http://techbay.no/category.html/vannkjoling det skal nok kunne kjøle dem ganske godt det. (men regner med at en trippel radiator holder for bare prosessorer uten grafikkort) Vannkjøling er egentlig ikke noe krav for min del. Om en vanlig vifte-løsning fungerer godt nok så tar jeg heller det. Kan jo også legge til at jeg ikke har noen planer om å overklokke. Å gå for et større kabinett er absolutt et godt alternativ, plass får man aldri nok av Hva tror du f.eks. om en slik løsning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581326#info Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) noctua har noen av de beste løsningene for luftkjøling. men når du først er ute etter noctua kan du gå etter denne: http://www.dustinhome.no/noctua-nh-d14-s-1155-1156-1366-am3/product/5010372694 som er til samme prisen. (av erfaring vet jeg at 800D ikke er et godt luftkjølingkabinett, og da regner jeg med at 650D som følger i dets fotspor ikke er så veldig god til det heller.) Endret 23. november 2011 av olestokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå