Drakan Wolf Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 "What we have here is a failure to comunicate" Cool Hand Luke "Of all the things I miss, I miss my minde the most" Ukjent "Don't mind the mess, mess the mind" Privateer II: The Darkening "There's a passage I got memorized. Ezekiel 25:17. The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of the darkness. For he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you. I been sayin' that shit for years. And if you ever heard it, it meant your ass. I never really questioned what it meant. I thought it was just a cold-blooded thing to say to a motherfucker before you popped a cap in his ass. But I saw some shit this mornin' made me think twice. Now I'm thinkin': it could mean you're the evil man. And I'm the righteous man. And Mr. 9mm here, he's the shepherd protecting my righteous ass in the valley of darkness. Or it could be you're the righteous man and I'm the shepherd and it's the world that's evil and selfish. I'd like that. But that shit ain't the truth. The truth is you're the weak. And I'm the tyranny of evil men. But I'm tryin', Ringo. I'm tryin' real hard to be a shepherd." Jules, Pulp Fiction Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 "Easy come, easy go" -Luigi Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) "The person who is beneficial for the humanity, will always abide on earth" - The Holy Quran 13:17 Tatt fra Koranen, min hellige bok . Dette er det jeg husker mer eller mindre, kommer senere med den "ekte" setningen. Nå ser dere at koranen er noe annet enn det mange har trodd (media *bla bla*) Endret 16. mai 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Nå ser dere at koranen er noe annet enn det mange har trodd (media *bla bla*) 8627570[/snapback] Jeg tror alle vet at det meste av det som står i koranen er relativt uskyldig, det er bare de utvalgte passasjene som oppfordrer til absurd oppførsel som de fleste reagerer på. Here's your quote: "Thomas Pynchon loved this book, almost as much as he loves cameras!" -Thomas Pynchon Lenke til kommentar
araziel Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 "When it's dark enough, you can see the stars." - Charles A. Beard "Growing old is mandatory, growing up is not." - Whoever "It's just a ride and we can change it any time we want. It's only a choice. No effort, no work, no job, no savings and money, a choice, right now, between fear and love. The eyes of fear want you to put bigger locks on your door, buy guns, close yourself off. The eyes of love instead see all of us as one." - Bill Hicks Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Pleier å få til i nesten alle setninger.. "Motherfucker!" Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Mitt favorittsitat vil vel være "drøbølørøndørøpøløndøøør! snabøløttøndør!" (i et mørkt tonefall) Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Mitt favorittsitat vil vel være "drøbølørøndørøpøløndøøør! snabøløttøndør!" (i et mørkt tonefall) 8638116[/snapback] Hva skal dette sitatet bety? Og hvem er det som orginalt er innehaver av det? Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Dialekt på bygda her jeg bor, da er det noen av de eldre folka som sier mye slikt når de er forbanna Det betyr iallfall ikke noe pent bytter ut stort sett alle vokaler med ø og etter de har sagt noe sitter de og lager slike lyder som jeg beskrivde der Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Dialekt på bygda her jeg bor, da er det noen av de eldre folka som sier mye slikt når de er forbanna Det betyr iallfall ikke noe pent bytter ut stort sett alle vokaler med ø og etter de har sagt noe sitter de og lager slike lyder som jeg beskrivde der 8638283[/snapback] Jeg satt og tenkte meg hva det betydde, fant ikke noen ekstremt stygge ord. Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 nei er ikke så lett å finne slik i de der, men det er lokale ord og utrykk, som er alt for morro å si og legge sterkt trykk på "ø"en og med det mørkeste tonefall du får til Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Hvor er du fra egentlig? EDIT: Volda - Se profil før jeg spør. Da er jeg kjent med dialekten. Endret 18. mai 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hvor er du fra egentlig? EDIT: Volda - Se profil før jeg spør. Da er jeg kjent med dialekten. 8638432[/snapback] ja født i bergen bor i volda, så litt utpå en liten bygd som heter lid, der har vi den blandt de eldre Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hvor er du fra egentlig? EDIT: Volda - Se profil før jeg spør. Da er jeg kjent med dialekten. 8638432[/snapback] ja født i bergen bor i volda, så litt utpå en liten bygd som heter lid, der har vi den blandt de eldre 8638447[/snapback] Jeg forstår. Spennende. Noe annet som særtegnes ved dialekten? Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 nei.. egentlig ikke men det er da ganske spessielt bare det hardig dialekt det der altså Lenke til kommentar
maglame Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 "Colonel O'Neill has officially informed that I have my mojo back." - Teal'c, Stargate SG1. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 nei.. egentlig ikke men det er da ganske spessielt bare det hardig dialekt det der altså 8638584[/snapback] Takk. Intressert i lingvistikk forstår du Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 "The person who is beneficial for the humanity, will always abide on earth" - The Holy Quran 13:17 Tatt fra Koranen, min hellige bok . Dette er det jeg husker mer eller mindre, kommer senere med den "ekte" setningen. Nå ser dere at koranen er noe annet enn det mange har trodd (media *bla bla*) 8627570[/snapback] Det er ikke noe galt med Koranen. Det er en hellig skrift på lik linje med, si, Bibelen... Det som er den største feilen er enkelte av tolkningene i den. De synes jeg er feil.... Men du kan jo skrive store feite bøker om feiltolkningene fra biblen og Toraen også... bare se på Israel og Palestina! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Luke, I'm your father - Darth Vader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå