Snipper_nr1 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hei! Fått i oppdrag å streame et seminar live, har kamera, pc og en bra nettlinje. Er det noen som har noen erfaring med nettsider som tilbyr videostreaming live, slik at jeg kan bare laste filmen opp til nettsiden og får en link jeg kan dele slik at andre kan følge seminaret live?! Takk for svar! Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Tror du finner noe her http://www.livestream.com/platform/livetvbroadcasts/gettingstarted Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Livestream er litt begrensa på gratiskontoen - man har bare 500 Kb/s båndbredde. Utenom det fungere Livestream bra etter min erfaring. Har man mulighet til å teste på forhånd så kan Ustream også være et alternativ. Sjekk også ut Freedocast. Og det finnes en lang rekke andre tjenester av samme type. Og med disse tjenestene så laster du ikke filmen opp til server, du bruker Livestream, Ustream etc sin programvare (eventuelt nettleserplugin) til å streame direkte til serverene, hvor denne streamen er tilgjengelig som en kanal. Du kan faktisk opprette kanalen på forhånd, og sende informasjon om kanalens nettadresse ut dager i forveien og om jeg ikke husker feil også sette tidspunkt for når man starter sendingen. Edit: Det er ikke snakk om muligheten til å teste på forhånd. Man må teste på forhånd skal man ikke dumme seg ut. Endret 22. november 2011 av Bolson Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Takk for svar! Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Kom med en oppdatering når det er gjennomført da, litt gøy å høre hva du valgte og om det fungerte som det skulle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå