hen-enge Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hei. Har nå endelig fått min Dell 500m og må si meg strålende fornøyd. Maskinen oser av kvalitet. Men...fikk maskinen i går og fikk startet den, brukte den vel og lenge og den ble varm. Fryktelig overrasket over at viften aldri startet. Men etter en virkelig lang stund skrudde den seg på. Slo av maskinen i natt for å gi den litt hvile. Har brukt den endel i dag og, men viften skrudde seg på mye fortere i dag og den går nå kontinuerlig. Hva kan dette skyldes? En feil? Irriterende... Ikke det at viften bråker mye...den er jo nesten lydløs, men det blir jo stillere uten at den sviver. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
hen-enge Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Kan i samme slengen nevne at jeg ikke bruker noen programmer som skal være tunge for maskinen eller spiller på den. Så den får ikke noe kraftige programmer å slite med... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Brukte du pc'en med batteri når du fikk den? For hvis du brukte batteri i går, settes MHz (på mange pc'er) automatisk ned! Bruker du strøm i dag, Vil den da yte alle MHz'ene(mere støy). Siden Dell sender alle bærbare pc'er fullladet! Bare et tips :wink: Lenke til kommentar
Hmm.. Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Det finnes også et program for å styre viftene i Inspiron500m. Søk på annet tema i forumet. Det skal være der en plass.. Funker fint for meg på min 500m Lenke til kommentar
Hmm.. Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Det finnes også et program for å styre viftene i Inspiron500m. Søk på annet tema i forumet. Det skal være der en plass.. Funker fint for meg på min 500m Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 last ned vifteprogrammet som finnes på en av postene tidligere... jeg også ble overrasket over hvor varm den ble. spesielt minnebrikkene under.. nesten så man ikke kan holde på den... i tillegg blir harddisken også rimelig varm.. hd ligger ofte mellom 50-55grader...minnebrikkene er mye varmere sikkert 70grader... i tillegg til at viften ikke bruker å gå så ofte må jeg si meg fornøyd med den fordi den er veldig stillegående... men en liten susing fra harddisken er der alltid... om man sitter å leser uten musikk hører man litt sus fra 500m men ikke mye... Veldig fornøyd selv så langt...men den er altså ikke helt 100% lydløs som jeg har fått intrykk av tidligere.... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 For kontroll av viften, kan kan kanskje denne siden brukes? Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 For kontroll av viften, kan kan kanskje denne siden brukes? Den var vertfall super for og vise temp i de forskjelige delene, ser ut som den ikke klarer og se viftens rpm, men ellers ser den det meste. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 .. men en liten susing fra harddisken er der alltid... om man sitter å leser uten musikk hører man litt sus fra 500m men ikke mye... Veldig fornøyd selv så langt...men den er altså ikke helt 100% lydløs som jeg har fått intrykk av tidligere.... har du 40gb hdd? jeg kjøpte med 30gb hdd og den er så godt som lydløs, har lest et sted at 40gb diskene som dell putter i 500m bråker litt. angående varme under ram, merker det selv dersom jeg har direkte kontakt med maskinen, i manualen står det eksplisitt at den skal stå på et hardt og flatt underlag (for luftsirkulasjon). for å få bedre sirkulasjon og mindre viftebruk anbefaller jeg at du får deg 4/6 gummiføtter og hever notebooken enda et hakk i forhold til orginal-beina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå