swaxie Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hei. Jeg har kjøpt et Logitech z-906 anlegg. Jeg har merket at anlegget vil ikke spille 3D lyd. FKS: spilte spill da man så på personen som snakket men lyden kom ikke fra senterhøytalerne. Har et Asus P8P67 LE motherboard med intregrert lydkort. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få 3d lyd? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Har du kjørt den testrutinen som følger med driverne til lydkortet, der du kan teste at alle høytalere fungerer hver for seg? Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Tror ikke jeg har testrutine på driver disken Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ifølge Asus sin hjemmeside (ditt hovedkort), så har du et innebygd lydkort type Realtek® ALC892. Det er mao. meget usannsynlig at du ikke har et testprogram til lydkortet ditt. Da tror jeg rett og slett du ikke har installert riktig programvare. Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Hørtes flott ut! men så den cden hadde alt jeg trenger av drivere? fordi jeg har vært på siden til realtek og lastet ned for 64bit/HD Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hørtes flott ut! men så den cden hadde alt jeg trenger av drivere? fordi jeg har vært på siden til realtek og lastet ned for 64bit/HDDet er en teoretisk mulighet for at du kun har lastet ned de aller mest nødvendige driverfilene, men ikke programmet for å styre lydinnstilingene. Hørtes litt rart ut, men prøv å avinstallere lydkort-driveren og så installerer du det fra CD-platen. Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Nå lasta jeg ned nyeste realtek som sto var designet for mit lydkort. Fant driveren på nettsida. Jeg får 7.1 lyd i headsette, men anlegget funker bare 2.1. Senterhøytalerne og bakhøytalerne+ bassen høres ikke i lydtesten Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Forsøk å koble lyden til optisk om du kan Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 optisk? Sorry er ikke så god til sånt. Men kanskje jeg har koblet til feil? Fordi vet ikke hovr grønn,svar osv kabel skal inn Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Optiske kabler har en pinne i hver ende og kobles mellom optiske kontaktene på produktene. Sender lyden som lys. Kjenner ikke ditt anlegg, men ofte må surround kobles til med optisk. http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/kabel-og-kontakt/optisk-kabel Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Hørtes flott ut! Får man tak i slike på elkjøp, class olson eller biltema? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Overalt, men anbefaler å forsøke å låne noen først for å være sikker på at det er problemet. Kan f.eks være noe defekt også. Mange, som elkjøp, har vel en bytterett. Er igrunn bare å stikke innom nærmeste elbutikk. Har selv vært borti endel surroundanlegg til tv som kun har virket med optisk. Kan ikke garantere at det er løsningen for deg, men det har vært det for meg endel ganger. Endret 1. desember 2011 av medlem-82119 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå