Gå til innhold

Tur til USA sommer 2012

MrL

Anbefalte innlegg

Kort: For mye kjøring for lite gøy.

Hehe har vel skjønt det nå men lett er det forsatt ikke! Men slik situasjonen er nå har vi 7-8 uker til rådighet(dette får vi bekreftet denne uken), og jeg tenker noe ala det her:

------------

New York: 1 uke.

Florida: 10dager - 2 uker.

California/Arizona: 3 uker (Highway 1 mellom LA, SF, og innom las vegas, phoenix).

Rest: ca 2 uker +/-. Dette isåfall til å komme oss fra Miami - Phoenix

------------

Så er spørsmålet, skal vi bruke mer eller mindre tid på noen av de stedene, eller bruke de ukene til å kjøre i mellom fra Miami - Phoenix, og isåfall hvor?

Hva ville dere/du gjort? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har definitivt ikke noe problem med å dekke igjennom alt det der på tiden dere har til rådighet, veiene i USA er gode, så det er ikke noe problem å ta noen transportetapper hvis det trengs.

Var på roadtrip i 2009 og kjørte fra NYC til San Diego, du kan jo se igjennom bloggen for reisetips: http://roadtrip09.com/

Så noen kommentarer:

Det ikke så mye hosteller i USA, så det blir nok til at dere sover på steder som Motel 6. Det koster ca $60 og er OK standard.

$100 på mat er mye, dere klarer dere helt fint på $50.

Ser dere skal til Vegas, sjekk http://jackcolton.com for tips, med budsjettet deres ville jeg vurdert bottle service en dag.

Lenke til kommentar

Dere har definitivt ikke noe problem med å dekke igjennom alt det der på tiden dere har til rådighet, veiene i USA er gode, så det er ikke noe problem å ta noen transportetapper hvis det trengs.

Var på roadtrip i 2009 og kjørte fra NYC til San Diego, du kan jo se igjennom bloggen for reisetips: http://roadtrip09.com/

Så noen kommentarer:

Det ikke så mye hosteller i USA, så det blir nok til at dere sover på steder som Motel 6. Det koster ca $60 og er OK standard.

$100 på mat er mye, dere klarer dere helt fint på $50.

Ser dere skal til Vegas, sjekk http://jackcolton.com for tips, med budsjettet deres ville jeg vurdert bottle service en dag.

Takk for tips! Det ser ut som vi er ute etter mye av samme tur som dere hadde, roadtrip med uteliv om kveldene :)

Det er to ting jeg lurer på, det første er hva dere synes om Texas(?), og det andre er hva dere gjorde av forbredelser for å unngå farlige steder/bydeler. Jeg har for eksempel hørt at New Orleans ikke er den tryggeste byen å være i om dagen. Hva gjorde dere med dette? :)

Lenke til kommentar

Det er to ting jeg lurer på, det første er hva dere synes om Texas(?), og det andre er hva dere gjorde av forbredelser for å unngå farlige steder/bydeler. Jeg har for eksempel hørt at New Orleans ikke er den tryggeste byen å være i om dagen. Hva gjorde dere med dette? :)

Texas ligner Norge i størrelse og tar lang tid å kjøre fra sted til sted-Kjøp en guidebok og du finner informasjon om hva som er intersannte og hvilke bydeler er best. Turist steder er alltid bra. Det jeg ville passe på er å unngå nedlatende holdninger til amerikaner du treffer som mange nordmenn har. Bli nysgjerrig og humble. DU kommer fra et lite land som ikke kan sammenlignes til USA egentlig.

Lenke til kommentar

Takk for tips! Det ser ut som vi er ute etter mye av samme tur som dere hadde, roadtrip med uteliv om kveldene :)

Vi var ikke så veldig mye i Texas, kjørte mest rett igjennom. Vi gjorde heller ikke noe for å unngå farlige steder, og jeg oppfattet det som helt trygt å være i New Orleans i French Quarter. Når dere bare er to ville jeg bare passet på å holde sammen slik at dere ikke kommer bort fra hverandre.

Et annet tips hvis dere skal vil være overnatte i en by, og ikke langs veien med Motel 6, kan være å bruke http://hotwire.com for å booke billig hotell. Vi brukte det i New Orleans og San Franscisco med godt resultat.

@jjkoggan: Tror ikke nordmenn som reiser til USA på ferie pleier å være av de som har nedlatende holdninger til USA ;)

Lenke til kommentar

Takk for tipsene!

Da kan jeg meddele at "hele" turen er bestilt, ihvertfall alle flybilletter og leiebil. Da får vi 6 netter på et veldig sentralt hotell i New York, blir awesome å feire 4 juli der! :)

Lenke til kommentar

God tur.

Ikke glem at amerikanske mikrobryggerier lager mye spennende øl for tiden og at en dermed bør smake litt mer enn diverse bestselgere med lite/light i navnet.

Hehe takk for tipset ;)

Tar forsatt mot tips for steder på reiseruten etter Florida - Arizona, har lest noen timer på nettet nå og fått ned noe info, men er forsatt ikke helt klok på hvilken rute vi skal velge! Som sagt ser det nå slikt ut:

Uke 27: New York

Uke 28: Florida

Uke 29: Florida - Mer eller mindre hele uken trolig

Uke 30:**Kjøre fra Florida til Tucson, trenger tips til rute"**

Uke 31: **Kjøre fra Florida til Tucson, trenger tips til rute"**

Uke 32: **Kjøre fra Florida til Tucson, trenger tips til rute"**

Uke 33: Arizona / California

Uke 34: California

Uke 35: California

Det er 2-3 uker er ledig, alle tips tas godt imot :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hva slags leiebil ble det?

Så du hadde screenshot fra Dollar med Mustang, er dere 3 stk så vil jeg ikke anbefale Mustang Cab.

Leide det i LA i fjor, vi var 2 stk på over 185, skulle vi hatt noen i baksetet da hadde den ikke fått noe benplass.

Vi hadde med oss 1 stor koffert hver, + håndbagasje og vi slet med å få med oss bagasjen i bilen.

Men ellers er det en bra bil, skal over igjen selv nå om 18 dager og har leid Dodge Charger denne gang, fordi vi er 3 :)

Lenke til kommentar

Hva slags leiebil ble det?

Så du hadde screenshot fra Dollar med Mustang, er dere 3 stk så vil jeg ikke anbefale Mustang Cab.

Leide det i LA i fjor, vi var 2 stk på over 185, skulle vi hatt noen i baksetet da hadde den ikke fått noe benplass.

Vi hadde med oss 1 stor koffert hver, + håndbagasje og vi slet med å få med oss bagasjen i bilen.

Men ellers er det en bra bil, skal over igjen selv nå om 18 dager og har leid Dodge Charger denne gang, fordi vi er 3 :)

Det ble bare til at vi måtte leie en Chevrolet Malibu. Nå er vi bare 2 stk som skal reise, så det hadde fristet veldig med en mustang :p Men jeg tror det ble problemer med å leie det siden vi bare var 21 år, eller så var det det at det ble vanvittig dyrt, husker ikke helt

Lenke til kommentar

Hadde blitt litt dyrere tror jeg, men ikke så mye.. Hadde det i gjennom Dollar selv i fjor, men vi var riktig nok 26 og 25. Betalte 4k for 14 dager :)

Sjekka en del rundt, jeg tror først og fremst ikke det lar seg gjøre pga alderen. Men prisen ville blitt flere tusen dollar dyrere, så vi må nok gi opp den drømmen =/

Lenke til kommentar

Til New York - om dere først skal ha en hamburger - stikk innom "Five Guys"!

De har et par restauranter rundt om kring i byen.

Nå har jeg bare vært der to ganger, men "hver gang" jeg har vært på High line park, så har jeg sett kjendiser! Lucy Liu så jeg sist, og gangen før var det visst noen basket-/baseballstjerner (som jeg ikke hadde peiling på hvem var).

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare vært der to ganger, men "hver gang" jeg har vært på High line park, så har jeg sett kjendiser! Lucy Liu så jeg sist, og gangen før var det visst noen basket-/baseballstjerner (som jeg ikke hadde peiling på hvem var).

Takk for tipset, vi trengte noen gode hamburger sjappe tips ja :D

Lenke til kommentar

Takk for tipset, vi trengte noen gode hamburger sjappe tips ja :D

5 Guys is everywhere in the USA but is very good if you like greasy but great tasting hamburgers. Also if you want an authentic american experience go to a baseball or football (american football) game on your way. THis is an integral part of the american "college experience" and for most coeds (you will be one) is a lot of fun. Unlike the norwegian education system, sports is a big part of school, from 5th grade through college, especially from a social perspective.

Florida university , Miami University or Florida state university are some of the best football in the country with rabid fans. If you want to learn more then the typical european tourist who goes to Disney, Universal and to the beach, go see the Gators with 70 000 other screaming fans and you will learn about "school spirit" and americans loyalty and love for their schools, something I missed when I lived in Norway.

BTW, I am an american som snakker norsk og bor i Ohio. Min alma mater er Western Michigan University.

Lykke Til!

Lenke til kommentar

Thanks for the tip!

Noen som har forslag til hvilket program/nettside som er best for planlegging? Det jeg har fått med meg nå er at:

Google Maps:

+ Fantastisk god til kart og kjøreanvisninger

- Har ingen informasjon om stedene

- Har begrensning på totale destinasjoner derfor = TOTALT UBRUKELIG for oss når vi skal mange steder.

Yahoo:

+ Fantastisk planlegging av steder og informasjon

- ELENDIG og ubrukelig kartsystem, hvis ikke det er noe jeg har misforstått.

Noen forslag?

--------------------

Forøvrig, er Tucson virkelig verdt å stikke innom, eller som burde prioriteres? Det blir en del omvei antakligvis

Forløpig hovedforslag til rute(veivalg ikke bestemt):

post-106430-0-29787100-1339347584_thumb.jpg

KART kan sees her

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hadde noen amerikanske kompiser som var på tur i new orleans her forleden, de digget byen, mye uteliv dog ikke noe upperclass men mye liv og røre på kveldene.

Kan også foreslå når dere kjører gjennom det nokså konservative Texas at dere stopper innom Austin, som er en veldig liberal by med uteliv, mye konserter og lignende. Er mye festivaler der gjennom sommeren, søk opp.

Som nevnt tidligere så MÅ dere faktisk dra på en football kamp. Dere rekker dette da som sesongen starter rundt skolestart. Siden dere er i cali så er UCLA sitt fotballag en mulighet, med en stadion som holder over 90 000 så kan jeg garantere stemning! Er dere heldige rekker dere også baseball-kamper i Florida før sesongen slutter.

I tillegg ser jeg at dere skal kjøre ganske nærme mexico-grensen, er ikke 100% sikker på statusen der nå, men for et år siden var det en veldig dårlig idè. Mye vold, kidnapping av hvite/blonde, drap og lignende på grunn av den pågående drugwaren som foregikk der. Skal dere der forbi bør dere være høyest forsiktige. Jeg ville anbefalt og en liten omvei for å holde seg unna de verste områdene. Men vær forsiktige med hvor dere skal spise/sove.

Endret av Jonzki
Lenke til kommentar

Hadde noen amerikanske kompiser som var på tur i new orleans her forleden, de digget byen, mye uteliv dog ikke noe upperclass men mye liv og røre på kveldene.

Kan også foreslå når dere kjører gjennom det nokså konservative Texas at dere stopper innom Austin, som er en veldig liberal by med uteliv, mye konserter og lignende. Er mye festivaler der gjennom sommeren, søk opp.

Som nevnt tidligere så MÅ dere faktisk dra på en football kamp. Dere rekker dette da som sesongen starter rundt skolestart. Siden dere er i cali så er UCLA sitt fotballag en mulighet, med en stadion som holder over 90 000 så kan jeg garantere stemning! Er dere heldige rekker dere også baseball-kamper i Florida før sesongen slutter.

I tillegg ser jeg at dere skal kjøre ganske nærme mexico-grensen, er ikke 100% sikker på statusen der nå, men for et år siden var det en veldig dårlig idè. Mye vold, kidnapping av hvite/blonde, drap og lignende på grunn av den pågående drugwaren som foregikk der. Skal dere der forbi bør dere være høyest forsiktige. Jeg ville anbefalt og en liten omvei for å holde seg unna de verste områdene. Men vær forsiktige med hvor dere skal spise/sove.

Takk for tipsene. Vi har ikke bestemt enda, men som du ser på kartet over kan valget falle på enten Texas eller Memphis. Kan være at Texas er et bedre valg faktisk, vi kan uannsett kjøre oppover og ende i Oklahoma. Så spørs hva som er best :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...