MrL Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) OPPDATERT 03.06.2012 Vi er nå 2 gutter som skal reise. Reisen starter 1 juli og varer til 1 september. Reisemåte: NY > Fly til Miami og hente leiebil > Kjøre over og ende reisen i LA. Oversikt: Uke 27: New York Uke 28: Florida Uke 29: Florida - Mer eller mindre hele uken trolig Uke 30: **Kjøre fra Florida til Tucson, trenger tips til rute"** Uke 31: **Kjøre fra Florida til Tucson, trenger tips til rute"** Uke 32: **Kjøre fra Florida til Tucson, trenger tips til rute"** Uke 33: Arizona / California Uke 34: California Uke 35: California Jeg trenger derfor gjerne forslag til rute og steder man bør oppleve. Attraksjoner/serverdigheter som bør oppleves: New York: -Times Square -Empire State Building -Ground Zero -Hard Rock Cafe(middag) -Planet Hollywood eller TGI Friday(verdens største ligger litt oppenfor Time Square) - båttur - Frihetsgudinnen - Brooklyn Diner - Quality Meats. - Central park Miami: - Muligens universal studios - Tja, strender og byliv? Los Angeles: -Hollywood Boulevard -Universal Studios (must, bestill billeter på nettet på forhånd i god tid, sendes i post, da slipper du kø) -Santa Monica Beach -Hollywood skiltet -Six Flags Magic Mountain(Viktig med VIP pass) - 4play gentlemens club. - Hooters &--#60;3 Las Vegas: - Byliv og casioner San Fransisco: - Golden Gate - "Fengselsøya" - Byliv Annet: Grand canyon Nasjonal parker, evt hvilke? Her trenger jeg masse forslag! Endret 3. juni 2012 av MrLG Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) For meg ser det ut til at dere gjør standardtabben og prøver å bite over alt på en gang. Landet dekker 4 tidssoner. Det blir grovt sett det samme som å dekke Tyskland til Afgansistan på en Europaferie. Kjøpe bil uten fast adresse er vanskelig i USA. Hovedgrunnen er at forsikringen ikke går på bilen men person. Min anbefaling er derfor klar: Konsentrer dere om en kyst. Om dere fortsatt mener det er en god ide å gape over alt bør dere sette opp budsjettet. Begynn med fly og leiebil. Det finner dere greit på nettet. Fortsett med antagelser på overnatting ut fra hvilke krav dere setter. Så gjenstår bare mat og moro. Det varierer også sterkt ut fra ønsker og vaner. Men om dere gaper litt mindre, både i tid og geografisk utstrekkning, er det større sjanse for at det faktisk blir noe av. StoreMy PS Universal Studios i Miami må du nok lete en del for å finne. Men turen til Orlando gjør en jo på knappe 4 timer...... ds Endret 22. november 2011 av StoreMyen Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Ja om vi skal kjøre tvers over er vi ganske usikre på, men drømmen er nok å gjøre det. Nå skal det dog sies at vi regner med at vi skal bruke minst 60 dager på turen, og vi vurderer faktisk mer også. Jeg fant en rute her fra en tidligere tråd, denne kan sikkert modifiseres og man kan kanskje gjøre noen snarveier og bedre valg. Men hvis vi sier at vi skulle gå for den, og bruke 60 dager, vil det etter min beregning se slik ut: Total estimert reisetid: 100 timer. Tilsvarer 13 dager med ca 8 timer økter med kjøring 47 hele dager til overs uten kjøring. Ser vi på oppholdet i de store områdene kan jo dette være et forslag: New york: 6 dager (ekspressbuss mellom NY og Miami) Miami-området: 7 dager New orleans: 1 dag Memphis: 1 dag Oklahoma: 1 dag Las Vegas-området: 5 dager Los Angeles-området: 14 dager San Fransisco: 4 dager. Totalt 38 dager 20 dager til overs for alle mellomstopp jeg ikke har nevnt, til kjøring og ekstra tid i steder der oversikten viser kort opphold. ----- Nå vet jeg ikke om denne oversikten er reel, men vi er gutter som er vant til bilkjøring, og har stortsett ingen problemer med dette, men trenger jo selvfølge litt variasjon. Vi ønsker å kombinere en opplevelsestur med også litt fyll og morro. Og det lar seg tydligvis gjøre, vi har fått litt inspirasjon herifra Endret 22. november 2011 av MrLG Lenke til kommentar
6 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Det dere kunne gjort hvis dere ikke vil kjøre over hele landet er å bestille fly til los angeles og ha feks. 1 ukes mellom landing i NY. Dette koster vel egentlig ingenting ekstra. SÅ kan dere kjøre fra LA til las vegas og fra las vegas opp til grand canyon og videre gjennom death valley og og til san fransisco. Jeg og 2 andr ekompiser skal nemlig også til NY og LA til neste sommer, men vi kan ikke leie bil fordi vi er bare 18 - 19. Vi har også planer om Hooters <3 og 4play. 4play er jo en av USA `s beste strippeklubb! Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hooters er da ikke så spennende? En middels bar med elendig mat. Og lettkledde jenter. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Er nok mye å gjøre bare på den ene siden, men å kjøre over er på en måte en drøm Har laget et oppdatert kart nå: http://maps.google.no/maps/ms?vpsrc=1&ctz=-60&vps=3&ie=UTF8&hl=no&oe=UTF8&msa=0&msid=208835333954728258416.0004b2702c9ce18201c03 (LA ble ikke lagt til, er noe forbanna herk å endre google maps! huff) Slik som den ruta legger opp til blir er det vurderbart å gjøre det slikt: Fly til NY > ekspressbuss til Miami > Kjøre campingbil til Housten > Tog til Tuckson > Kjøre resten av ruta med leiebil Endret 24. november 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Det dere kunne gjort hvis dere ikke vil kjøre over hele landet er å bestille fly til los angeles og ha feks. 1 ukes mellom landing i NY. Dette koster vel egentlig ingenting ekstra. SÅ kan dere kjøre fra LA til las vegas og fra las vegas opp til grand canyon og videre gjennom death valley og og til san fransisco. Jeg og 2 andr ekompiser skal nemlig også til NY og LA til neste sommer, men vi kan ikke leie bil fordi vi er bare 18 - 19. Vi har også planer om Hooters <3 og 4play. 4play er jo en av USA `s beste strippeklubb! Jeg leide bil da jeg var 18. Leide i Los Angeles, kjørte opp til San Fransisco, Portland, Boise, Salt Lake, Las Vegas og tilbake til Los Angeles. Tok innenlandsfly resten (til Florida, og Hawaii (der kunne vi nok ikke kjørt til uansett …)), siden ingen av de store utleiebyråene (Avis, Hertz etc.) ville leie oss bil, så vi kunne ikke levere på andre siden av landet. Endret 24. november 2011 av Jude Quinn Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg og en gjeng har planlagt en lignende tur, hvor vi leier bobil i New York og kjører til San Francisco, via Miami og diverse andre interessante steder. En bekjent som har bodd i USA et par år anbefalte å regne rundt tre (hvis jeg ikke husker helt feil) attraksjoner per dag. Flere enn det blir stress, og du må regne med køer. Vi dropper blant annet frihetsgudinnen da flere timer i kø ikke frister. Jeg vet vi kommer til å få en fin tur, selv om det blir myye kjøring (og kun to sjåfører). 40 dagers leie av bobil kom på 45.000 kroner, eller noe, og da har vi jo sted å sove under hele turen. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Jeg og en gjeng har planlagt en lignende tur, hvor vi leier bobil i New York og kjører til San Francisco, via Miami og diverse andre interessante steder. En bekjent som har bodd i USA et par år anbefalte å regne rundt tre (hvis jeg ikke husker helt feil) attraksjoner per dag. Flere enn det blir stress, og du må regne med køer. Vi dropper blant annet frihetsgudinnen da flere timer i kø ikke frister. Jeg vet vi kommer til å få en fin tur, selv om det blir myye kjøring (og kun to sjåfører). 40 dagers leie av bobil kom på 45.000 kroner, eller noe, og da har vi jo sted å sove under hele turen. Ja blir som sagt trolig bobil på oss også. Dog i byer som LA, LV, og SF er det nok aktuelt med motell/hotell så der blir det nok vanlig leiebil. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg konstaterer at det er mmange som har planer, men er skeptisk til hva det blir noe av. Ser derfor frem til tilbakemeldinger om hvordan dette går. Kall meg gjerne geldesdreper, men saken er at jeg har hørt om så mange som har hatt slike planer som det aldri har blitt noe av. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Jeg konstaterer at det er mmange som har planer, men er skeptisk til hva det blir noe av. Ser derfor frem til tilbakemeldinger om hvordan dette går. Kall meg gjerne geldesdreper, men saken er at jeg har hørt om så mange som har hatt slike planer som det aldri har blitt noe av. Jeg skjønner det. For oss som reiser har det aldri vært et spørsmål om det blir en USA tur, men når. Vi hadde egentlig vurdert å ta turen før, men med "21 år" problemet valgte vi å utsette til det året vi er det, altså 2012. Og vi er forsatt bestemt på det idag, planleggingen er fullt i gang, må bare få alle puslebitene til å gå sammen, men sannsynligheten er ganske stor for at det blir USA tur til sommern nå. Endret 24. november 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 New york: 6 dager (ekspressbuss mellom NY og Miami) 250 mil i buss høres slitsomt ut. Hvorfor ikke fly? Koster rundt 700 kr per person i høysesongen med bagasje. New orleans: 1 dag - Høres knapt ut. Ville nok gått for to dager. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 New york: 6 dager (ekspressbuss mellom NY og Miami) 250 mil i buss høres slitsomt ut. Hvorfor ikke fly? Koster rundt 700 kr per person i høysesongen med bagasje. New orleans: 1 dag - Høres knapt ut. Ville nok gått for to dager. Etter hva jeg har skjønt er det mye og se på strekningen fra New York til Miami, men ja, vi er nok ikke mest fan av buss som transportmiddel. Fly kan vurderes ja, om tiden blir knapp og om vi bestemmer oss for at strekningen ikke er SÅ viktig å få med seg. Det blir nok sikkert mer enn en dag i de fleste byer, det må vi dog vurdere utifra hva vi klarer å få presset inn på 60 dager Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 New york: 6 dager (ekspressbuss mellom NY og Miami) 250 mil i buss høres slitsomt ut. Hvorfor ikke fly? Koster rundt 700 kr per person i høysesongen med bagasje. New orleans: 1 dag - Høres knapt ut. Ville nok gått for to dager. Etter hva jeg har skjønt er det mye og se på strekningen fra New York til Miami, men ja, vi er nok ikke mest fan av buss som transportmiddel. Fly kan vurderes ja, om tiden blir knapp og om vi bestemmer oss for at strekningen ikke er SÅ viktig å få med seg. Det blir nok sikkert mer enn en dag i de fleste byer, det må vi dog vurdere utifra hva vi klarer å få presset inn på 60 dager Problemet er at en neppe ser stort i en ekspressbuss. Amerikanske highways er noe av det kjedeligeste en kan kjøre på. Lange strekker med 2 felt og god beplantning rundt for å begrense støy og spredning av støv. En kjører med andre ord mye i en lang smal skog. Det finne selvsagt andre former for landsskap, men ikke veldig spennende det heller. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 New york: 6 dager (ekspressbuss mellom NY og Miami) 250 mil i buss høres slitsomt ut. Hvorfor ikke fly? Koster rundt 700 kr per person i høysesongen med bagasje. New orleans: 1 dag - Høres knapt ut. Ville nok gått for to dager. Etter hva jeg har skjønt er det mye og se på strekningen fra New York til Miami, men ja, vi er nok ikke mest fan av buss som transportmiddel. Fly kan vurderes ja, om tiden blir knapp og om vi bestemmer oss for at strekningen ikke er SÅ viktig å få med seg. Det blir nok sikkert mer enn en dag i de fleste byer, det må vi dog vurdere utifra hva vi klarer å få presset inn på 60 dager Problemet er at en neppe ser stort i en ekspressbuss. Amerikanske highways er noe av det kjedeligeste en kan kjøre på. Lange strekker med 2 felt og god beplantning rundt for å begrense støy og spredning av støv. En kjører med andre ord mye i en lang smal skog. Det finne selvsagt andre former for landsskap, men ikke veldig spennende det heller. Ja, jeg tror jeg er overbevist til å ta fly isdenfor, da bussen ikke går igjennom Washington uannsett, ble det ikke så relevant å ta busstur alikevel egentlig. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Nå var det hovedsaklig i tankene at turen fra Miami til Housten, og videre til California, Nevada og Arizona skulle skje med bytte med både tog, leiebil, og campingbil. Men jeg lurer faktisk forsatt på om det enkleste og "beste", forsatt er å kjøre den turen med "drømmebilen" vår. Trodde ikke dette var mulig prismessig og aldermessig, men etter jeg har gått inn på denne siden ser det faktisk ut som det er mulig: Det kommer nok totalt under 50.000 med alle forsikringer. Hva sier dere? Vi er 3 stykker forløpig, og hvis det bare blir oss tre, skal vi cruise mellom Miami og over i en Ford Mustang, eller skal vi variere med campingbiler, leiebil og tog? Jeg må si førstnevnte frister veldig nå Endret 24. november 2011 av MrLG Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Hva er det "i snitt" vanlig å bruke av penger på opphold på en slik tur? Satt opp et forslag her: Pr pers: Mat/drikke: 100 dollar Opphold: 33 dollar (100 dollar i snitt for alle 3 på en natt?) Andre aktiviteter(bytur/uteliv/fornøyelsesparker etc): 100 dollar Tilsammen: Ca 1400 kr pr dag pr person? Er dette for lite eller for mye tror dere? Endret 28. november 2011 av MrLG Lenke til kommentar
6 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Du har ihvertfall beregned godt på mat. Men når kommer det jo litt ann på om dere skal spise på fine restauranter hver kveld eller tar hooters liksom, men jeg tror 400 kroner på mat per dag burde holde. 50 kroner på frokost? litt lunsj 100?MIddag 100 - 150 pluss litt små spising her og der. Jeg tror hotell budsjettet burde holde, men kommer litt ann på åssen hotell dere ønsker da. Jeg tror også 100 dollar til aktiviteter holder, men det kan jo godt være det blir mer en dag og mindre en annen, men høres bra ut det her Husk at det kan jo godt være det går en del på 4play Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Det nærmer seg bestilling nå, vi regner med at vi kommer til å bo for det meste på hosteler hvis mulig, siden vi nå er bare 2 som skal reise! Men jeg trenger forsatt litt tips: - Orlando - Verdt å stikke innom, eller fly bare direkte til Miami? Føler kanskje det holder med sistnevnte - Ruta fra Miami - Las Vegas - Trenger innspill! Vi har vurdert New Orleans og slikt, men har også hørt det er en farlig by å være i i disse dager. Kanskje vi skal kjøre litt lenger inn i landet? (muligens ala Kart1 Kart 2, dette er dette er forøvrig ekstremt langt i fra riktig og ferdig, men gir indiksjon på hvordan ruten skal gå med trolig blanding med kart 1 Endret 3. mai 2012 av MrLG Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Kort: For mye kjøring for lite gøy. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå