V. Haugen Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Nå er det godkjent som patent. Google eier dette låsemønsteret Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Dette er en ting jeg ikke fatter... Et krav for en patent må være at den er nyskapende. Dersom du, eller noen andre publiserer produktet før patenten er godkjent, så vil patenten falle igjennom fordi den ikke lenger er nyskapende. Det var ihvertfall det jeg fikk høre på høyskolen om patenter, men igjen og igjen ser jeg patenter som bryter dette. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg forstår at bedriftene krever patenter for å beskytte sin IP, men dagens patentsystem er faktisk helt fucka. Hardware-messige løsninger kan være greit å patentere, men design og software blir for dumt. Noe de siste års patentstrider har bevist. Alt for mange patentsøknader virker for meg som alt for generelle, jf. "enheten har sort fremside og avrundede hjørner" og patentstriden blir en eneste stor krangel i sandkassa blant fireåringer. Tenk hvor store summer bedriftene kunne spart ved å benytte seg av åpen kildekode og dele på programvaren, slk at de kunne brukt større ressurser på å utvikle, forbedre og skreddersy sine løsninger. Er skuffet over at Google hopper på patentjaget når deres evige mantra har vært "Don't be evil".. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg