Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen Matte (forkurs R1/R2)

Anbefalte innlegg

Går forkurs og det nærmer seg eksamen, vi har vert gjennom R1 og noe innen R2 (Trigonometri og integrasjon?). Hvordan forbereder dere dere til matten? Sitter her litt blank, klarer noen oppgaver når jeg løser tidligere eksamner men langt ifra alt, er veldig usikker på hvordan jeg skal gå fram nå i øvingsperioden.. har nok mange hull, og føler det er mye som må inn på kort tid. Vi har da vert gjennom dette på mindre en et halvt år, og jeg SKAL klare dette. Men alle tips ang øving til matte taes med stor takk. Hvordan gjor dere det? Og hva funket? For er veldig usikker på hvilken måte jeg skal jobbe meg gjennom dette.

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobb hardt med tidlegare eksamenar. Sjå gjerne etter likhetstrekk, og ting som typisk kjem igjen gong på gong. Mitt tips! :)

Edit: Er aldri heilt godt å vete, men du bør typisk alltid kunne anvende pytagorassetningen; løyse annen- og tredjegradsfunksjonar; bruke trigonometriske funksjonar som sinus, cosinus og tangens; plassere koordinatar i graf og finne nullpunkt; bruke logaritmiske funksjonar; rekne med sannsyn; og kunne rekne med tidsenhetar som til dømes km/t (Per klarar å sykle 4 km på gitt(x) tid,...).

Ikkje meininga å få det til å sjå mykje ut, men så lenge du kan dette burde du klare ein del! ;)

Endret av Gautehuus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...