Gå til innhold

AMD Fusion VS intel skjermkort på hovedkortet

LMH1

Anbefalte innlegg

Nå er dette kanskje litt dumme spørsmål.

Men er det slik jeg tror:

Intel er best på ytelse/pris per dags dato?

AMD Fusion er best på skjermkortytelse per dag dato? Altså nå tenker jeg på skjermkortytelse funksjoner DX11/Porter etc og spill ytelse hvis man helst vile droppe skjermkort basert på PCI-E?

Nå har jeg knapt brukt intel skjermkort, men de nyeste basert på Intel® HD Graphics 3000 hvor gode er de? Kan disse knapt spille 1080p videofilmer (Quicktimer), silverlight, Eventuelt crysis på low? Eller er HD6550D basert langt kraftigere?

Er det slik intel prioriterer linux langt mere en windows?

ATI prioriterer ytelse på windows 7?

Blir det nesten ubehagelig å bruke Intel® HD Graphics 3000 til annet en kontorarbeid? Intel har hatt dårlig rykte på skjermkort tidligere, så blir ikke overrasket hvis ATI er bedre.

Angående nvidia, finnes det noe nyere en "GeForce 8200 mGPU" per dags dato med skjermkort på hovedkortet?

Antar at HD6550D ikke støtter HDMI 1.4 (Blueray i 3d) helt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nå er dette kanskje litt dumme spørsmål.

Men er det slik jeg tror:

Intel er best på ytelse/pris per dags dato?

AMD Fusion er best på skjermkortytelse per dag dato? Altså nå tenker jeg på skjermkortytelse funksjoner DX11/Porter etc og spill ytelse hvis man helst vile droppe skjermkort basert på PCI-E?

Nå har jeg knapt brukt intel skjermkort, men de nyeste basert på Intel® HD Graphics 3000 hvor gode er de? Kan disse knapt spille 1080p videofilmer (Quicktimer), silverlight, Eventuelt crysis på low? Eller er HD6550D basert langt kraftigere?

Er det slik intel prioriterer linux langt mere en windows?

ATI prioriterer ytelse på windows 7?

Blir det nesten ubehagelig å bruke Intel® HD Graphics 3000 til annet en kontorarbeid? Intel har hatt dårlig rykte på skjermkort tidligere, så blir ikke overrasket hvis ATI er bedre.

Angående nvidia, finnes det noe nyere en "GeForce 8200 mGPU" per dags dato med skjermkort på hovedkortet?

Antar at HD6550D ikke støtter HDMI 1.4 (Blueray i 3d) helt.

Her er test. I denne testen fokuserer han på samme prisklasse (intel i3 til 1049 vs AMD A8 til 1099). Han sjekker gaming ytelse, og kjører AMD sin Hybrid Crossfire, der det integrerte skjermkortet jobber sammen med et HD6670. Vet ikke om Blu-Ray, men det støtter hvertfall HD, men kun nVidia som har 3D tror jeg. Endret av Lauen
Lenke til kommentar

Ser ut som AMD er best her ja.

Angående 3d briller, så er nok nvidia vision 2 kun for nvidia skjermkort.

Er usikker på samsung, men muligens også samme der.

Nå er riktignok slik AMD prossor oppsett forhåndsvis strømkrevende, men man får jo mere ytelse.

Er det noe som vet om FM1 sokkelen er fremtidrettet?

Altså hvis man f.eks har FM1 hovedkort trenger man bare å bytte prosessor, så vil man få høyere hastighet uten kompaktibilitetsproblemer? Eneste man trenger å gjøre er å ta en bios oppdatering?

AM2+ har vel lenge vært slik, så vil tippe amd gjør samme med FM1.

Lenke til kommentar

Ser ut som AMD er best her ja.

Angående 3d briller, så er nok nvidia vision 2 kun for nvidia skjermkort.

Er usikker på samsung, men muligens også samme der.

Nå er riktignok slik AMD prossor oppsett forhåndsvis strømkrevende, men man får jo mere ytelse.

Er det noe som vet om FM1 sokkelen er fremtidrettet?

Altså hvis man f.eks har FM1 hovedkort trenger man bare å bytte prosessor, så vil man få høyere hastighet uten kompaktibilitetsproblemer? Eneste man trenger å gjøre er å ta en bios oppdatering?

AM2+ har vel lenge vært slik, så vil tippe amd gjør samme med FM1.

AMD sin løsning er genial, synes jeg.

Det blir FM2 til våren/sommeren. du kan ha FM1 prosessor i et FM2 socket, men ikke omvendt, siden FM2 får en pin til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...