Gå til innhold

Trenger input på denne Gamer PC

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg PC nå for primært å game på ! Har holdt på mye med PC men det er 6 år siden. Henger ikke like godt med lengere. Så har etter beste evne prøvd å sette sammen det jeg tror er min ultimate gamer pc anno 2011/2012. Er det noen som har forslag til forbedringer eller utbyttelser ?

post-264053-0-61490300-1321951091_thumb.jpg

Endret av matkunst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Bytt til en i5-2500K, da blir overklokking en lett mulighet senere.

2. Trenger du 16 GB minne? Gaming trenger ikke mer enn 4 GB, men 8 GB er greit med tanke på prisene som er i dag. Du får 8 GB til rundt 400,-

3 Legg pengene som blir igjen når du skifter minne i en annen strømforsyning. For eksempel en Corsair HX 750W, eller en fra AX-serien om pengene strekker til.

Det var mine innspill.

-Deluze

• Liker 1
Lenke til kommentar

Se der ja, det ser bedre ut synes jeg. Men den prisen stemmer ikke helt, fordi du har ikke tatt med skjermen i det nye oppsettet. Pris med skjerm er 15 013,-

1 annet punkt på lista er skjermkortet ditt.

GTX580 er uten tvil et godt kort, men nå i januar ryktes det at toppmodellene i AMD's nye serie skal lanseres (HD 79**), og Nvidia ryktes å slippe GTX600-serien i mars-april.

Dermed kan det være ugunstig å bruke 4000,- på et skjermkort nå. AMD's nye serie ryktes å skulle yte svært godt.

Om det hadde vært meg hadde jeg kjøpt et billigere skjermkort nå og heller oppgradert i 2012 (hvis jeg måtte kjøpe nå), eller ventet til vi vet noe mer om neste skjermkortserie og tatt en avgjørelse da.

-Deluze

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan fort komme noen tilbud her og der ja, siden vi nærmer oss juleshoppingen kan det kanskje være noe å spare på et tibud her og et tilbud der.

Minnebrikkene er gode de, men om du legger på 50,- får du 1600 MHz. Link

Kabinetter er virkelig ikke min greie, så der kan jeg nok ikke hjelpe deg så mye.

Hvordan temperaturer har du i dag?

Den nye strømforsyningen er modulær, så da slipper du noen kabler (= litt bedre luftstrøm).

Om du slenger med en AC Freezer 13 eller en CM Hyper 212 plus vil det gi bedre kjøling på prosessoren.

Utover det ville jeg ha ventet til de nye delene er på plass. Om du synes temperaturene ikke er gode nok kjøper du nye vifter. Om temperaturene er fine er det penger spart.

-Deluze

Edit: Postet halvskrevet post

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...