mrgood Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Trenger litt hjelp her. Hvem av disse to duger ? http://www.sony.no/view.x?cat=1023381&prod...31162&loc=no_NO http://www.sony.no/view.x?cat=1023381&prod...07187&loc=no_NO Har ikke helt bestemt meg for høytalere, blir noen i økonomi klassen enten Radionette eller eltax på forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Radionette er bare noe elkjøp tull, velg eltax. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Denne funker bedre og er heller ikke dyrere tror jeg: http://www.yamaha-online.de/products.php?l...ivset=&newsset= Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Radionette er bare noe elkjøp tull, velg eltax. Radionette selger Eltax under eget merke på elkjøp. Stort fint Radionette-merke på forsida, på klistrelappen med spesifikasjonene bak står det "Produsert av Eltax, Danmark." Hva var elkjøp-tull sa du? (Gjelder selvsagt ikke alle Radionette-høyttalerne, men mange av settene.) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Yamaha er knall forsterkere. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Yamaha er knall forsterkere. Iallefall de dyrere modellene, de billige har en tendens til å SUGE NOE HELT GRØNNJÆVLIG. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Radionette er bare noe elkjøp tull, velg eltax. Radionette selger Eltax under eget merke på elkjøp. Stort fint Radionette-merke på forsida, på klistrelappen med spesifikasjonene bak står det "Produsert av Eltax, Danmark." Hva var elkjøp-tull sa du? (Gjelder selvsagt ikke alle Radionette-høyttalerne, men mange av settene.) Ja jeg vet det. Det var derfor jeg kalte det for elkjøp-tull. Grunnen til at elkjøp selger Radionette og ikke Eltax er for å slippe unna prisgarantien. Dermed kan de selge Radionette dyrere enn Eltax selv om det er nesten samme høyttalere. Dessuten skal Radionett visstnok bruke de komponentene som havnet utenfor kvalitetskravene til Eltax' egne høyttalere. Med andre ord er Radionette noe Elkjøp-tull. Dårligere kvalitet til en dyrere penge. Hvem andre enn elkjøp er det som prøver å prakke sånt på folk? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 STR-DB1080/S er ingen dårlig reciver i denne klassen. Den har veldig bra lyd. Men den er stort sett dyrere enn nødvendig. Yamaha RX-V740-RDS er et bedre valg (Ikke den som er linket til lenger opp i tråden.) Den er også i utgangspunktet 1400 kr billigere enn Sony'en. Jeg har selv en Sony STR-DE545. Den er ok på film syns jeg, men kommer altfor kort når det gjelder musikk. Når jeg skal kjøpe ny, så står det mellom Arcam, Yamaha og Marantz. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 STR-DB1080/S er ingen dårlig reciver i denne klassen. Den har veldig bra lyd. Men den er stort sett dyrere enn nødvendig. Yamaha RX-V740-RDS er et bedre valg (Ikke den som er linket til lenger opp i tråden.) Den er også i utgangspunktet 1400 kr billigere enn Sony'en.Jeg har selv en Sony STR-DE545. Den er ok på film syns jeg, men kommer altfor kort når det gjelder musikk. Når jeg skal kjøpe ny, så står det mellom Arcam, Yamaha og Marantz. Jeg har str-db1070 (den som ble erstattet av str-db1080) og kameraten min har Yamaha RX-V740-RDS. Må si at sonyen min har en litt penere lydgjengivelse og låter litt varmere med bedre dynamikk osv. På den andre siden av gjerdet kan Yamahaen "punsche" fra litt bedre i bassen. Kvaliteten på designet og materialene til sony er også 100 ganger bedre enn yamaha. Looks great plays great. Dog ville jeg ikke kjøpt sony igjen, tror jeg ville gått for en H/K avr 4550 hvis jeg var deg. Den har jeg hørt og den spiller! Trekker maksimalt 890w fra nettet når den er oppgitt til 7x50w -altså massevis av strømreserver! Husker ikke helt prisen, rundt 6000 tror jeg. Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Takker så langt, når det gjelder pris på reciver så håper jeg på å få den til innkjøps pris. Så jeg trenger ikke å tenke så mye på det enda, får vite resultatet på pris til mandag. Ble overrasket over at ingen slang drit om eltax, er det noen av dere som har erfaring med disse høyttalerne ? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Eltax Liberty 5+ ble kåret til årets budsjett høyttaler i Lyd & Bilde ifjor! Jeg har ikke hørt de, men dem som har skryter uhemmet mye over lyden. Ihvertfall i forhold til det du må betale for de. Så jeg antar at de er et godt alternativ for dem som ikke har mye kroner å legge inn... Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Hei Etter oppfordring fra Foxtrot om å avslutte postene med resultat, kan jeg nå si at jeg ente opp med dette oppsettet : Sony STR-DB1080/S Reciver Sony DVP-NS705V/S DVD DALI 8008 høyttaler DALI C1000 Senterhøyttaler DALI R1000 Bakhøyttaler mvh mrgood Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Tøft! : Jeg har også Dali 8008 på min str-db1070. Er redd for at receiveren min ikke har alt for mye å gi i sorroundmodus, bassen virker pløsete.... Merker du noe til det? Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Kult ! er ganske så fornøyd med mitt men har ikke blitt ferdig med innspillingen av høytalerene enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå