Gå til innhold

Få sammendrag av siste post - har alt sammendrag av gamlere (WP)

Anbefalte innlegg

Tenkte å bruke dette themet http://www.wpthemedesigner.com/2008/05/07/rebel-magazine-theme/

...til sida mi. Det er bare ett problem, og det er at posten øverst blir alt for lang - jeg har av og til veldig lange poster. Da er det fort at leseren ikke ser at det faktisk også er poster under den øverste (sammendrag, se eksempel på siden jeg linka til). Det jeg kunne trengt er en måte å få til sammendrag av den øverste posten, og kun denne, slik at leseren ser at det er mer under. Er det mulig? De andre postene vises jo allerede som sammendrag om man blar litt nedover siden..

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke være noe problem. Du må editere index.php i themet. For første post er det sansynligvis et kall til funksjonen the_content(). Bytt ut dette med et kall til the_excerpt(). Det er sansynligvis dette som brukes for de andre postene nedover siden allerede.

For å lage en link til resten av posten bruker du funksjone the_permalink(). Du finner god dokumentasjon på disse funksjonen om du googler litt, så du bør klare å få det til med litt prøving og feiling selv om du (eventuelt) ikke kan PHP.

Jeg slenger med litt av kildekoden til min egen index-fil, selv om den er litt rotete. Jeg viser første post fullstendig, og kun utdrag av de øvrige.

<?php while (have_posts()) : the_post(); 
   $numPosts = $numPosts + 1; ?>
   <div class="post" id="post-<?php the_ID(); ?>">
   <h3><?php the_title(); ?></h3>
   <div class="entry">				
       <?php if($numPosts != 1) {
           the_excerpt(); ?><p><a href="<?php the_permalink(); ?>">Les mer »</a></p>
       <?php
       } else {
    the_content('...');
       ?>
       <?php } ?>
   </div>
<?php endwhile; ?>

Endret av torbjørn marø
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...