Melges Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hei, Vi er i fasen av å gå til anskaffelse av en bil jeg og to andre skal eie og bruke til å kjøre div. løp som går på offentlige veier i Europa med.. Ettersom bilen kun skal tjene til dette formål ønsker vi helst å unngå å registrere bilen for voldsomme summer, da den ikke kommer til å bli brukt mer enn maksimum 20 dager i året. Bilen er forøvrig en 1986 Porsche 944. -Er det noe mulighet for å importere denne til Norge fra f.eks Tyskland eller Sverige og kun kjøre den på prøveskilter i Norge de dagene det vil være aktuelt ? Betaler man i så tilfelle kun moms av kjøpssummen? -Hvilke muligheter har vi for å kjøre bilen gjennom div land i Europa, uten at den er registrert i Norge? Er det mulig å registrere bilen for f.eks 10 dager? -Er det mulig å kjøpe en bil i Tyskland og registrere den i Tyskland etter sine avgifter, og kjøre på Tyske skilter under løpene og ellers ha disse skiltene stående på bilen når den befinner seg i Norge? Kan jeg som Nordmann bli eier av en bil i Tyskland, på tyske skilter? Takker for svar. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Du kan impotere en bil inn til Norge uregistrert og da kommer det med moms og de greiene der. Og da kan du kjøre den på prøveskilt Det er IKKE mulig å registrere den bare får 10dager Du kan registrere den på tyske skilt, men da kan du bare kjøre den ett år i Norge Det beste du kan gjøre er å impotere den inn til Norge og bruke prøveskilter når det trengs Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Du kan IKKE kjøre bilen på tyske skilter i Norge. Ikke bare én dag en gang. Såvidt jeg vet er det heller ikke muligheter for deg å registrere bilen i et annet EU-land uten at du bor der. Prøveskilter fungerer kun i Skandinavia, så det er heller ingen god løsning i denne sammenhengen. Det eneste relle alternativet jeg kan se, er å registrere bilen på norske skilter - eventuelt få noen som bor i et annet land til å registrere den på seg. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Har satt meg inn i reglene ved import nå og du kan IKKE kjøre utenlandskregistrert bil i Norge. Den er ikke registrert fra før av, så da får du enten hente den på henger i Tyskland eller frakte den på container til Norge noe som er mye dyrere. Hvis du skal ha den på henger så må du huske å stoppe på rød sone når du kommer inn på Norsk grense ved Tollvesenet. Og det aller beste er å registrere den på Norske skilt Kilde http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=196333&epslanguage=no#1 Endret 22. november 2011 av Vivarin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå