jep Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg har kjøpt meg nytt kamera. Canon PowerShot A2200. Det står at Kompatible minnekort er: SD/SDHC/SDXC/MMC/MMCplus/HC MMCplus. Jeg prøver å finne ei rimlig minnebrikke på Komplett.no (link under), men synes det er vanskelig å finne riktig kort. Er det noen her som kan hjelpe meg? Og holder det med 2GB? Komplett.no Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hei og velkommen til forumet. Det holder med sdhc kort i clas4, jeg vil anbefale og kjøpe et fra en anerkjent fabrikat så som sandisk eller lexar, de billigeste billigkortene holder sjeldent kapasitetkravene. Ville nok ikke kjøpt mindre en 8gb kort, hvis du skal filme litt så burde du doble menge gb minst. Husk også og formater kortet i kameraet, vil også anbefale og formatere hver gang du har overført bildene istedenfor å bruke slette-funksjonen i kameraet, det for og være sikker på at du har blitt kvitt all informasjonen i kortet. En annen lur ting å gjøre er og unngå å slette bilder underveis når du fotograferer da det kan korruptere overføringene til pc på sikt. Lenke til kommentar
jep Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Hei og velkommen til forumet. Det holder med sdhc kort i clas4, jeg vil anbefale og kjøpe et fra en anerkjent fabrikat så som sandisk eller lexar, de billigeste billigkortene holder sjeldent kapasitetkravene. Ville nok ikke kjøpt mindre en 8gb kort, hvis du skal filme litt så burde du doble menge gb minst. Husk også og formater kortet i kameraet, vil også anbefale og formatere hver gang du har overført bildene istedenfor å bruke slette-funksjonen i kameraet, det for og være sikker på at du har blitt kvitt all informasjonen i kortet. En annen lur ting å gjøre er og unngå å slette bilder underveis når du fotograferer da det kan korruptere overføringene til pc på sikt. Tusen takk for hjelp Og alle SDHC kort er like store? Passer f.eks dette? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Kortene du linker til er ikke SD-kort, det er micro-SD til for eksempel mobiltelefoner. De er for små - ikke kjøp dem. Kjøp et vanlig SD(HC) som i denne kategorien: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10244 Kjøp et class 4 eller bedre, helst Lexar eller SanDisk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg ville ha valgt dette kortet. Passe raskt, det er fra SanDisk. Og det er på lager. 1 Lenke til kommentar
jep Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Takk for hjelpen alle sammen:) Det ble det siste der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå