appelsinbrus Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg har et bilde oppe her, også skal jeg klippe vekk en del av bildet og lime det inn et annet sted. Når jeg paster blir fargene forandra. Hvorfor i all verden blir de det? Er gif, om det er av betydning. Når jeg lagrer, så blir det bare ENDA bedre: Bildet er fullt av prikker. Åh, som jeg hater Microsoft. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Tyder på at du har feil fargerom, påse at alle enheter/programmer har samme fargerom, anbefaler s-RGB siden det er det fargerommet som blir mest brukt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Det er fordi du bruker gif. Gif har kun mulighet til noen få farger i en bildefil. Her er det nok heller ditt valg av filformat enn Microsoft som er problemet. Bruk heller et annet filformat, som PNG, og så skal du se det fungerer bedre. ..Og er det et fotografi - bruk heller jpeg. Edit: Men når det er sagt - nei, mspaints gif-fargehåndtering er ikke av de beste. Endret 21. november 2011 av Trondster 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå