Gå til innhold

Penger etter verneplikt.

Looke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg dimmer 15 desember fra HMKG, og har noen spørsmål jeg lurer på angående, dagpenger man kan få utdelt i 6 måneder etter dimming. For saken er nemlig den at jeg hadde en jobb før jeg gikk inn i militæret som jeg ble permittert fra. Og har egentlig avtalt at jeg skal starte opp der nå rett etter at jeg dimmer fra militæret.

Men så har jeg hørt at man kan få dagpenger som nesten tilsvarer en slik månedslønn i en butikk, så da tenker jeg. Det er jo mye smartere å si opp jobben @ butikken hvor jeg tjener crap og jobber fulltid. Og heller få utbetalt 15000 i måneden som jeg har hørt.

Det jeg egentlig tenker om saken er at tilbudet angående dagpenger er for godt til å være sant, det kan jo ikke være slik at jeg får 15k i 6 måneder uten å egentlig løfte en finger, jeg må vel ta eventuelle jobbtilbud NAV finner til meg å teste dem ut. Eller er det slik at jeg bare kan si at den jobben passer ikke meg osv.

For om det er slik at jeg har fått det beskrevet for meg så er det jo helt sykt. Det som også er er at jeg skal egentlig slutte i den butikkjobben rundt sommertider for jeg skal studere.

Takker for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du må betale skatt. Jeg gjorde det samme i et par måneder i vår før jeg begynte å studere, og jeg fikk ca. 4500 hver 14. dag etter skatt, dvs. 9000 hver 28. dag eller litt over 9k i måneden. Alternativet var å jobbe deltid og gå glipp av hele sommeren for den samme summen.

Etter det skjønner jeg litt bedre hvorfor mange havner i "NAV-fellen".

Lenke til kommentar

Jeg jobbet også deltid på to steder etter fgtj. Hadde dagpenger fra NAV, men når jeg jobbet over så-så mye, fikk jeg bare ikke dagpenger. Veldig greit. Da visste jeg at jeg alltid fikk utbetalt penger hver mnd. Det er jo også lagt opp slik at det skal lønne seg å jobbe. Så om du jobber 10 timer i en toukers periode, vil du få mer enn om du bare hadde gått på NAV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...