gerrardo Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Når man kjører stang roing, så ser jeg på videoer, mange slepper stanga helt ned i bakken før de tar neste rep, noen har stanga oppfra bakken heletiden. Man kan nok løfte mere ved å slippe stanga helt ned i bakken mellom repsene. Hva er riktig av dette? Skal kjøre denne øvelsen i 5x5 program, og trenger derfor tips på akkurat dette. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 På SL 5x5 skal du ikke slippe stangen nedi bakken for hver repetisjon. Slik som dette skal du gjøre om det er SL 5x5 du mener. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Ja, det er strong lifts 5x5 Er det sånn grep jeg skal kjøre også, omvendt, eller hva det heter? Kjempe fin video btw Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 På SL 5x5 skal du ikke slippe stangen nedi bakken for hver repetisjon. Slik som dette skal du gjøre om det er SL 5x5 du mener. Hvor har du dette fra? Ikke fra stronglifts sine egne sider i allefall (http://stronglifts.com/how-to-master-barbell-row-technique/) 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg beklager, se bort fra innlegget mitt. Her har jeg tatt kraftig feil. Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Det er vel forsåvidt feil å kalle det for barbell rows (egentlig ikke), siden dette er en annen variant, som kalles for pendlay row (ihvertfall er det dét den SL-sida viser på bildet som "perfekt form") og er oppfunnet av denne hyggelige fyren som demonstrerer hvordan du skal gjøre disse korrekt i denne yt-videoen: 1 Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Herlige videoer Men det er altså sånn den skal utføres, ned i gulvet mellom hver rep? Ser for meg at dette bygger mye bedre også, med tanke på at du da sikkert kan ta på en del mere vekt! Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jepp, det skal du Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Stanga skal sleppes ned i bakken mellom vær rep, det er ihvertfall det jeg har lest. Hvis du kjører lette vekter, f.eks 40kg kan det være greit å ha noe liggende under slik at stangen blir i riktig høyde, hvis de lette vektene har mindre diameter enn 20kg vektene osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå