Gå til innhold

[Løst] Klarer maskinen min en større skjerm?


-Jonas-

Anbefalte innlegg

Per i dag sitter jeg på en Samsung Syncmaster 943N 19". Har lurt litt på en større skjerm, kanskje en 24" eller så mye som en 27" :p

Det jeg lurer på er om ytelsen blir mye dårligere ved å gå fra en 19" til en 24"?

 

Mitt oppsett:

- Intel® Core™ i5-2500K

- ASUS P8Z68-V PRO

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

- Nvidia GTX 460 1GB

 

Spiller spill som f.eks BF3, og er fornøyd med ytelsen jeg har nå. Men vil ytelsen bli merkbart dårligere med en større skjerm? Vil jeg oppleve et stort fall i fps?

 

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører 2560xet eller annet fryktelig høyt tall i oppløsning så vil du nok merke et ytelsesdrop ja.

Jeg regner dog med at du fint kan klare full HD(1920x1080) uten at det skulle ha særlig negativ effekt.

Stilig, om ytelsen hadde gått ned for mye måtte jeg nok ventet på et nytt grafikkort ;)

Har du noen tips på skjermer? Har tittet litt på komplett.no, men er usikker... Er litt uenighet angående LCD og LED osv, er forskjellen sååå stor? Sitter på en tre år gammel LCD per nå og har vært svært fornøyd :p Er denne god til gaming f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635503#info ?

Lenke til kommentar

Det er jo fint med LED siden det bruker mindre strøm enn LCD, MEN det som er viktig i en skjerm er hva slags panel skjermen er bygd på.

 

"Normale" skjermer er bygd over TN paneler som typisk blir levert med glossy overflate, dårlig innsynsvinkel etc.

 

Gode skjermer derimot er bygd med IPS paneler som har suveren fargegjengivelse, matt overflate, meget god innsynsvinkel etc.

 

Du kan få rimelige IPS skjermer også, Dells U serie er et meget godt valg med priser fra ca 1700kr for 23"(U2312HM) til over 5000kr for 27"(U2711)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...