Sndyy Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Klarer virkelig ikke finne ut hva jeg skal bli her i livet, og om jeg skal endelig gå for det den lange harde veien til å bli lege. Har hatt tre år hvor jeg bare har jobbet, og begynner å bli stresset, fordi det er på tide å utdanne seg nå? kanke sitte i tenkeboksen mer. er tross alt 22 år. Jeg har hele livet mitt hatt en drøm om å studere medisin, og bli kirurg eller spesialist innenfor noe helsefagelig. Har hatt realfag på videregående. Det gikk sånn noenlunde,jeg var ikke helt på topp med motivasjonen på vgs. ville gjøre så mye annet. Valgte derfor å ikke søke meg rett inn. Er veldig reiselysten, og har derfor lyst nå og begynne endelig på medisin i utlandet. Ser veldig fram til det. Men som sagt, motivasjonen var ikke på topp på vgs, så jeg tar nå opp et par realfag ved siden av jobb. Ser at jeg leser for lite, og sliter med eksamen nå. Og da begynner jeg å tenke. Hvis man sliter med realfag, da vil man jo måtte jobbe ekstra mye under studiet også, i forhold til de som tar det lett? Kan jeg risikere og drite på draget å måtte slutte halvveis på studiet fordi det blir for tungt? Grunnen til valget at medisinutd er fordi jeg liker mennesker og vil hjelpe andre. Ønsket meg et skjelett i julegave fram til jeg var 14år, men fikk det aldri =/ (hehe så altså menneskekroppen har facinert meg lenge). Har veldig lyst å kunne bruke utd. til å jobbe humanitært kanskje(utenlands). Er også estetisk av meg, maler, liker å tegne/konstruere. På en måte: kirurg ville vært optimalt (kanskje ikke bruke så mye kreativitet under operasjoner da ). Men nå har jeg begynt å tenke på nanoteknologi (bruke hjernen, kreativiteten og utvikle ting, vet da må jeg jobbe hardt for det) samt organisasjonsledelse/ afrikastudier og fred-og konflikt-studier. (I mitt lille hode kan alle gjøre litt for å hjelpe verden framover.) Så jeg vil gå i den retningen. Akkurat nå jobber jeg som visual i butikk (ja..) hvor jeg kan bruke mye kreativitet og jobbe med mennesker såklart. Men yrket er ikke noe jeg vil gjøre videre, og klesbransjen blir for overfladisk på en måte ( no offence, men hvis dere skjønner ). Om jeg skal jobbe med å dra penger ut av folk så de kan se bedre ut, ville jeg mye heller jobbet på gata og vervet folk til å bruke pengene på røde kors. Men når man først har en jobb, er det både trygt og lett å bli værende der. Hva er en alternativ utdanning for en som sliter med realfagene? eller burde jeg bare gå for medisin selv om det vil ta litt tid? Hadde vært fint å høre fra andre som sliter med studievalg av høyere utdanning. @@ Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Finn ut hva du kan best og hva du liker mest og velg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå