bekimc Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Har seg slik at jeg går VG2 IKT i Kristiansand. Jeg har bestemt meg for å ta to år lærlingtid etter dette skoleåret, men jeg føler jeg kan utvikle meg mer enn å bare å gå IKT på skole ett år, fordi jeg vil. Jeg skal riktignok gå på Universitet i Agder (UiA), men vet ikke 'hva' jeg skal bygge på videre. Håper det ikke var veldig forvirrende, håper på et greit svar. Ekstraspørsmål: Er det noen som vet hvor mye lønn en cirka lønn for en IT-konsulent med videreutdanning etter VG2 IKT? Takker så meget. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Har seg slik at jeg går VG2 IKT i Kristiansand. Jeg har bestemt meg for å ta to år lærlingtid etter dette skoleåret, men jeg føler jeg kan utvikle meg mer enn å bare å gå IKT på skole ett år, fordi jeg vil. Jeg skal riktignok gå på Universitet i Agder (UiA), men vet ikke 'hva' jeg skal bygge på videre. Håper det ikke var veldig forvirrende, håper på et greit svar. Ekstraspørsmål: Er det noen som vet hvor mye lønn en cirka lønn for en IT-konsulent med videreutdanning etter VG2 IKT? Takker så meget. Hva du skal bygge på videre er helt opp til deg, alt etter som hva du interesserer deg for, f.eks serverdrift/nettverksdrift, utvikling, rådgivning osv. Vet ikke hva slags studier UiA tilbyr, men er ikke uvanlig at man etter noen år (spørs selvfølgelig hvor lenge du planlegger å studere ekstra) kan ta prosjektoppgaver der du selv velger et tema. Vet ikke hva lønnen ligger på for IT-konsulenter med videreutdanning ligger på, men "vanlige" konsulenter ligger vel gjerne på rundt 320 - 350 000 i årslønn. Men som sagt er det mye avnhengig av hviken retning du velger å gå med tanke på videreutdanningen. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hva med å bli dataingeniør? Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Konsulenter lønnes ofte etter innsats/lønnsomhet, så der har ikke utdanning all verden å si på lønn. Heller faktisk kompetanse og sertifiseringer fra Microsoft, Cisco, HP osv. Men med høyskole utdannelse kommer du lettere inn i administrative stillinger som it-leder eller lignende, og lønnes selvfølgelig deretter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå