Gå til innhold

BF3 begynte å lagge?

Anbefalte innlegg

hei, jeg har kjøpt meg Battlefield 3 og kjørte det på fullt helt uten noen feiler eller lagg, men så gikk jeg inn på programmet til skjermkortet mitt på pcn og stillte litt der, og nå så lagger det noe så utrolig mye når det er noe som skjer som f.eks eksplosjon, eller at jeg avfyrer våpenet. her er PC specs:

-Windows 7 home premium 64-biters operativsystem

-AMD Phenom II X6 1055T processor 2.80 GHz.

-4 GB RAM

- 2 stk. AMD Radeon HD 6800 Series

er det noen som vet hvordan jeg skal ha instillingene for at spillet skal kunne kjøres uten lagg igjen ?

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne Catalyst Control Center, velg Gaming -> 3D Application SEttings

Trykk på den svarte Default-knappen.

jeg har gjort det, men det jeg tror problemet er, er at jeg hadde en kompis på besøk, en såkalt "pcgeni" han stillte noe på //overclock settings// kan det hende at skjermkortet blir for varmt eller noe lignende ?

Lenke til kommentar

For varmt? Nei

Det du kan gjøre om du er redd for dårlig overklokket ytelse er å gå Performance -> AMD Overdrive og sette default der. Sørg også for at CrossfireX er Enabled.

faktisk så har jeg gjort det også, etter at allt gikk til helvette så trykket jeg på "restore to all factory settings" for og være sikker på og ikke ødelegge noe :\

Lenke til kommentar

For varmt? Nei

Det du kan gjøre om du er redd for dårlig overklokket ytelse er å gå Performance -> AMD Overdrive og sette default der. Sørg også for at CrossfireX er Enabled.

faktisk så har jeg gjort det også, etter at allt gikk til helvette så trykket jeg på "restore to all factory settings" for og være sikker på og ikke ødelegge noe :\

Last ned HWMonitor og sjekk om prosessortemperaturer ligger under 60°C, og skjermkorttemperaturer under 90°C under spilling.

Lenke til kommentar

For varmt? Nei

Last ned HWMonitor og sjekk om prosessortemperaturer ligger under 60°C, og skjermkorttemperaturer under 90°C under spilling.

nå har jeg gjort det, ved spilling er temperaturen rundt 40'C og det lagger.. og rundt 35 ved skrivebord.

Lenke til kommentar

nå har jeg gjort det, ved spilling er temperaturen rundt 40'C og det lagger.. og rundt 35 ved skrivebord.

40°C på hva? Det var egentlig en veldig lav temperatur uansett, men likevel lite interessant. AMD Phenom II X6 1055T fra Core #0 til Core #5 og AMD Radeon HD 6800 Series TMPIN0 er de interessante temperaturene. Ta gjerne skjermbilde og last opp om det er enklere.

Du er sikker på at du ikke har for høye grafikkinnstillinger? Sikker på at Crossfire ikke er deaktivert?

Lenke til kommentar

40°C på hva? Det var egentlig en veldig lav temperatur uansett, men likevel lite interessant. AMD Phenom II X6 1055T fra Core #0 til Core #5 og AMD Radeon HD 6800 Series TMPIN0 er de interessante temperaturene. Ta gjerne skjermbilde og last opp om det er enklere.

Du er sikker på at du ikke har for høye grafikkinnstillinger? Sikker på at Crossfire ikke er deaktivert?

hva mener du med for høye grafikkinstillinger?

Lenke til kommentar

her er et nytt resultat av temperaturene under spilling.

Alt ser veldig bra ut. Da er det nok et driverproblem/skaleringsproblem/ytelsesproblem du ser på.

hva mener du med for høye grafikkinstillinger?

For høye grafikkinnstillinger i BF3 vil føre til at du får lav framerate. Under 35 fps er generelt ganske hakkete, og under 25 fps er slideshow. Dette visste du vel?

2x HD 6870 er ikke nok til å kjøre BF3 på Ultra forresten, om det er der du har satt innstillingene får du dårlig ytelse fordi du har for lite VRAM på skjermkortene dine.

I tillegg kan Crossfire føre til dårlig ytelse grunnet en haug med komplikasjoner mellom skjermkortene, drivere, grafikkinnstillinger, oppløsning, prosessoren og skjermkortene og hovedkortet mot skjermkortene. Personlig anbefaler jeg aldri CrossfireX-oppsett før et enkeltkort ikke er godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...