Gå til innhold

Overta brukt Android-telefon. Hvordan kopiere meldinger og kontakter?

Anbefalte innlegg

Ser ut til at jeg kjøper en brukt Galaxy S2 og forhåpentligvis klarer å kvitte meg med min HTC Desire :new_woot:

For min del er ikke det her noe stress, men lurer på hva vi skal gjøre med innholdet på hans telefon, særlig meldinger og kontakter.

Kan han bare kopiere begge deler til sim-kortet? Er ganske uvisst om han skal ha Android igjen, eller smarttelefon overhodet.

Og før overlevering så bare setter vi telefonene tilbake til fabrikkinnstillinger? Aldri kjøpt eller solgt brukt telefon.

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kontakter kan hentes ut fra gmail, da får du en csv-fil som lett kan importeres andre steder.

sms er litt verre, men hvis han skal ha ny android finnes det en app for det.

resett til fabrikkinnstillinger er veien å gå. husk å formatere internminne/sdkort også.

lykke til! :thumbs:

Endret av Stagga89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kontakter kan hentes ut fra gmail, da får du en csv-fil som lett kan importeres andre steder.

sms er litt verre, men hvis han skal ha ny android finnes det en app for det.

resett til fabrikkinnstillinger er veien å gå. husk å formatere internminne/sdkort også.

lykke til! :thumbs:

Hva mener du med å formatere internminne/sdkort? Hvordan mener du at vi skal gå fram for å gjøre det?

Lenke til kommentar

det fjerner alle bilder og videoer, samt grums fra div. apps som ligger på minnekortet/internminnet.

på min telefon ligger det under innstillinger->lagring->slett sdkort.

Ja, det var hvordan jeg mente. Takk for svar, regner med at vi skal finne ut av det.

2-3 mnd gammel Galaxy S2 for 2000 kr er ikke feil :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...